How low can they go? Pro's hcp

Lees meer
1 jaar 9 maanden geleden - 1 jaar 9 maanden geleden #11 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic How low can they go? Pro's hcp
 Een recente inschatting van hcp's van PGA pro's.



www.holedputting.com/post/pga-tour-handicap-edition
 

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 1 jaar 9 maanden geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #12 door VEGA
Beantwoord door VEGA in topic How low can they go? Pro's hcp
briljant filmpje

Een pro is beter in staat om met slechte stokken te spelen dan een amateur, voelt beter aan wat de club kan doen

Forget your opponents; always play against par.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #13 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic How low can they go? Pro's hcp
Hij deed t meer dan behoorlijk. Laat wel een stuk of 3 putts te kort die smack in the middle waren. Prutser eigenlijk

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.


Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #14 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic How low can they go? Pro's hcp
Dat is een goede inschatting. Toch maakt een half setje het wel wat lastiger zonder lobwedge, sandwedge en gapwedge. En je speelt voor het eerst met die clubs, dus wat zijn je afstanden dan? Dat merk je pas in de baan.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #15 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic How low can they go? Pro's hcp
Zonder het filmpje te kijken durf ik al wel te voorspellen dat de clubs voor zijn score niets dan wel vrijwel niets van verschil maken. Zeker niet als zoals hier de clubs niet zo heel veel afwijken van zijn normale clubs. Geef je iemand zonder voorbereiding een setje hickory, of een persimmon driver dan wordt het wellicht wat anders, maar iemand met 120mph clubhead snelheid met een damesset of seniorflex shafts laten spelen is makkelijk aan te passen door eenvoudigweg wat rustiger te swingen. En verschil hele of halve set zal in beginsel zich ook niet vertalen in score. 

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #16 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic How low can they go? Pro's hcp
Rick Shields voorziet een speler die twee jaar terug via een qualifying gespeeld heeft op the Open van een tweede hands half setje clubs voor beginners. Kan de pro daarmee onder par spelen is de vraag:

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, x-elf, Pol

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden #17 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic How low can they go? Pro's hcp
Ik moest aan dit draadje denken toen ik dit las.

www.golfdigest.com/story/bubba-watson-tour-pro-at-your-course
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, x-elf, auke

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 3 maanden geleden - 3 jaren 3 maanden geleden #18 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic How low can they go? Pro's hcp
Ik heb verschillende keren gespeeld met een pro die op de sunshine tour heeft gespeeld, zeg maar 2e categorie, en ook geregeld gespeeld met mensen met lage handicaps, rond scratch. Dat is natuurlijk een heel weinig representatief beeld van een beperkte ervaring. Daarnaast zie ik alleen wat ik zie en sommige dingen zie je pas als je ze doorhebt. Met die disclaimers vallen me wel verschillen op, en die verschillen zijn eigenlijk al best groot. Allereerst de overeenkomst dat beide soorten spelers vanuit veel situaties toch tenminste een par binnen weten te rommelen. De pro slaagt er echter veel beter in om zijn bal in het spel te houden, omdat zijn swing echt zichtbaar stabieler is. Er hoeft gewoon minder gered te worden. Ook het course management is anders, de pro is veel meer bezig met de vraag waar hij de bal op de green wil hebben om een birdie te kunnen maken. De birdie is het doel vanaf de tee. De zeer goede amateur is meer bezig om een par te maken, de birdie is de kers op de taart. Ik zie de pro ook veel minder slechte ronden spelen, terwijl de goede amateur briljante holes meer afwisselt met holes waar de par gered moet worden. De verschillen zijn in mijn amateurogen dus best groot. In hoeverre dat scheelt in de gemiddelde score, al dan niet gewogen aan verschillende handicapsystemen, durf ik niet in te schatten. Als het golfleven moet worden afgemeten aan het gemiddelde van alle bruto scores over een heel jaar zal het verschil groter zijn dan in de handicaps tot uitdrukking komt. Maar dat is natuurlijk ook de vertekening die opzettelijk is gezocht in de handicapbenaderingen.

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
Laatst bewerkt 3 jaren 3 maanden geleden door roughseeker. Reden: tikvout
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
3 jaren 3 maanden geleden #19 door Pol
Beantwoord door Pol in topic How low can they go? Pro's hcp
Klopt, 84425.
Langs de andere kant: gemiddelde score 2.5% laget lijkt me geen drama voor het kijkplezier.
Alhoewel ik, moet ik toegeven, hrt spannender vind voor het wedstrijdverloop als ook de leiders moeten vechten tegen par.


Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 3 maanden geleden #20 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic How low can they go? Pro's hcp

 We don't need a rollback; here's how you combat distance on the PGA Tour
www.golfchannel.com/news/we-dont-need-ro...at-distance-pga-tour
 

Ik heb nog niet het hele artikel gelezen maar alvast een paar punten waar Chanblee wel erg eenzijdig het onderwerp belicht:

Scores Carnoustie st andrews en merion nauwelijks gewijzigd. Hij vergeet voor het gemak dat carnoustie en merion flink langer zijn gemaakt. 

BdC alleen maar verder gaan slaan door fysieke training, dus fysieke training is oorzaak extra lengte. Argument tegen: cameron champ die net zo ver slaat en 2 á 3 keer in BdC past. 

pros slaan sinds 1980 15% verder, maar gemiddelde score maar 2,7% lager. Als score ook 15% lager zou zijn zou gemiddelde score 61 zijn. Je kan niet zon 1:1 correlatie tussen afstand en score leggen. 

Chamblee is na een aantal van deze 'cherries' mij kwijt voor de rest van zijn verhaal. 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.050 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven