LPGA

  • taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
3 jaren 1 week geleden #31 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic LPGA
In elk geval in de agenda gezet. Zal eens kijken of het kan. 

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 2 weken geleden - 3 jaren 2 weken geleden #32 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic LPGA
Ja, die LET op de Rosendaelsche ga ik ook kijken. ?
Laatst bewerkt 3 jaren 2 weken geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GarField000

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 2 weken geleden #33 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic LPGA

Er is ook jaarlijks een golf wedstrijd waarin lpga en pga spelers meedoen. Ik geloof dat er vaker wel heren winnen, maar het verschil is meestal niet erg groot. 
 
Weet niet of dit hetzelfde tournooi is waar jij op doelt Pedro, maar Geoff Ogilvy is (mede)organisator van tournooi in Australië waar spelers lpga en european tour én amateurs om dezelfde prijs spelen. Ogilvy werd er over geïnterviewd in de fried egg podcast (open.spotify.com/episode/05vrEJ89cfWc6km...4v9H2oTb2FEAHkrzVGzA), en klonk als een geweldig tournooi (bedacht me bij het beluisteren dat ik dit onder de aandacht moest brengrn bij een van de mannen van TIG want past ook wel beetje in hun straatje). Rest interview ook zeer de moeite waard (of is dat vooral omdat ik het op bijna alle punten met hem eens ben?). 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GarField000
  • GarField000's Profielfoto
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
3 jaren 2 weken geleden #34 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic LPGA
Ik vind de LPGA leuker om naar te kijken dan de europese tour van de mannen. Die laatste vind ik alleen leuk om te kijken omdat Joost en de andere nederlanders er spelen .. maar alleen als ze bovenin meedoen.
PGA en LPGA zijn de topcompetities en Ziggo zou dit wat mij betreft mogen omruilen.

LET speelt eind juni in NL. Ik ga zeker een dagje kijken als dat kan met de huidge regels.

30th June - 3rd July 2021 Big Green Egg Open Rosendaelsche Golf Club Netherlands €200,000
ladieseuropeantour.com/tournaments-infor...urn=1928&season=2021


Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset incl wedges: Taylormade Stealth
Houten en Hybride: Ping G425
Driver: Callaway Rogue ST Max

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 2 weken geleden #35 door Pedro
Beantwoord door Pedro in topic LPGA
Leuke discussie dames vs heren. Misschien een apart topic waard.

Zo hebben wij in het verleden met ons heren volleybalteam wel eens een oefenwedstrijd tegen het Nederlands damesteam gespeeld. Net iets lager en er mocht door de heren niet doorgeslagen worden. Op die manier was het een partij.

Damesvoetbal vind ik nu een verschil in sport, niet alleen vanwege de fysiek, maar ook vanwege de techniek. Dan zie je dat voetbal bij de dames als sport ook heel lang achterloopt tov damesteamsporten zoals volleybal, handbal. 


Er is ook jaarlijks een golf wedstrijd waarin lpga en pga spelers meedoen. Ik geloof dat er vaker wel heren winnen, maar het verschil is meestal niet erg groot. 

Voordeel is dat als de dames verder gaan slaan, de tee's nog wel een stuk nasr achter kunnen. Bij de heren is dat op de meeste banen niet mogelijk. 

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
3 jaren 2 weken geleden #36 door taxgolf
LPGA werd gestart door taxgolf
Ik zit vanochtend de LPGA Drive On champignons te kijken. Enkele observaties mijnerzijds.

het ritme in de swing van de dames is imo fantastisch. Ik kijk daar met veel bewondering naar. Op tv ziet het er zo eenvoudig en makkelijk uit, wat het natuurlijk niet is.
vaak grippen de de dames hun clubs aanzienlijk korter. Ko en die Canadese mevrouw (kom ff niet op haar naam), grippen echt heel kort. Geen idee waarom. Waarom zet je er dan geen kortere shaft in.? Ze zijn het denk ik gewend.
wat me ook opvalt is dat je het met scores als -2 op de dag niet heel ver komt. Je moet echt diep laag gaan, anders eindig je steevast onderin, zoals helaas Anne op Hawai moet ervaren. De scores over 4 dagen zijn sowieso altijd diep in de min. Volgens mij ging er niet zo lang geleden een discussie dat de dames ook een ‘lengte van de baan’ probleem hadden. De lage scores doet me enigszins fronzen, maar niet meer dan dat.
Doordat de dames vak een rok dragen, zie je de knie flex actie goed. Om een 1 of andere reden zie ik de heuprotatie bij de dames beter dan bij de mannen.
een nare discussie is dat de heren denken dat ze die dames gemakkelijk voorbij poeieren. Dacht het niet. Op het genoemde kampioenschap speelde hole 17 402 yards. En de par 5 502 yards. Een uitdaging voor de weekendspeler. Ik begrijp werkelijk waar niet dat een gemiddelde speler denkt wel even een dames topspeler weg te kunnen tikken in deze technische sport. Ik beweer niet dat het nooit mogelijk is. Zo heb ik wel eens van een Olympisch goud medaillewinnaar hockey begrepen dat zij met 5-6 man het complete olympisch dames elftal van de groene weide spelen. Kwestie van fysiek. ‘Je beukt ze een paar keer omver, ze gaan janken, dan is het klaar’. Een goed draaiend B elftal zou van de dames winnen. Het zit dan puur in de kracht en fysiek. Ik moest ook aan damesvoetbal denken. Zo kreeg ik eens les van een hoog acterende Nederlandse dame kickboksen. Oefeningen en trappen mocht ik met haar doen. Sparren niet. Mocht niet van de coach. Ik zou haar kunnen bezeren. Niet omdat ik zo goed ben/was (vooral was), maar omdat het te hard en te snel ging voor mij. En als ik haar dan in mijn onschuld zou raken, dan was de blessure kans te groot. De meeste blessures komen door stomme dingen. Geen risico. Zij ging dus sparren met een andere wedstrijddame. Andere koek, andere sport.
terugkerend naar de dames, denk ik best dat je er met een goede drive voorbij kunt. Maar zij slaan altijd een goede drive, ijzer etc., ik in elk geval niet. Ik meen dat op de Roosendaalse een dames toernooi komt. Ik probeer te gaan kijken als het mag.
ik ben voor meer damesgolf op tv.
 

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.046 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven