Waar moet ik lid worden?

Lees meer
8 jaren 3 dagen geleden #11 door Leon1983
Beantwoord door Leon1983 in topic Waar moet ik lid worden?
Ik snap niet dat Nunspeet genoemd wordt als baan langs de A12. Is vanaf zowel Ede als Nieuwegein 45 min rijden en ligt totaal niet tussen huis en werklocatie in.

Als locatie zo belangrijk is, is Anderstein natuurlijk ideaal. 2 min van de A12 bij Maarsbergen en 27 holes. Ik hoor er goede verhalen over maar ben er zelf nog niet geweest.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• danielbjork
  • danielbjork's Profielfoto
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
  • HCP - een flinke fade
Lees meer
8 jaren 3 dagen geleden #12 door danielbjork
Beantwoord door danielbjork in topic Waar moet ik lid worden?
Nunspeet of Heelsumse idd!
Vind ik mooiste banen van je lijst (Na Rosendaelsche dan).

Vroeger was ik arrogant, nu ben ik perfect!

Lees meer
8 jaren 3 dagen geleden - 8 jaren 3 dagen geleden #13 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Waar moet ik lid worden?
Zou zelf Nunspeet aan het rijtje toevoegen.
En Scherpenberg ligt toch ook in de buurt.

the conditions of a solitary bird are 5.
Laatst bewerkt 8 jaren 3 dagen geleden door Dr golf.

Lees meer
8 jaren 3 dagen geleden #14 door Els
Beantwoord door Els in topic Waar moet ik lid worden?
Ha Arjan,

Bij de Rosendaelsche moet je ook door 5 leden voorgesteld worden (en die leden moeten min 10jaar al lid zijn); daarna op gesprek. Daar ging het bij mij ooit mis... omdat mijn toenmalige man niet golft.

Ik ben lid op de Edese : mooie baan op zandgrond; veel bunkers geen water. Verenigingsleven doe ik niet aan mee maar vooral jonge goede spelers zijn erg welkom. Sfeer bij comp spelers is erg goed (althans bij de heren - dames weet ik het niet). Driving range is goed - veel oefenmogelijkheden en zelfs indoor puttinggreens en je mag er van gras afslaan.

Heelsumse is een leuke baan, ook zandgrond, meer jonge leden daar. Wel erg druk in weekend.

Als je keer met me wilt spelen op de Edese dan ben je welkom (eerstkomende weken nog even herstellen laseren).
groet
Els

Er is maar een iets wat een droom onmogelijk maakt: de angst om te falen. (P. Coelho)

• ArjandeV
  • ArjandeV's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
Lees meer
8 jaren 4 dagen geleden - 8 jaren 4 dagen geleden #15 door ArjandeV
Beantwoord door ArjandeV in topic Waar moet ik lid worden?
Pan heb je 5 leden nodig.. Geen idee of dat lukt of niet, anders zou ik zeker de Pan overwegen. Geen idee of dit bij de Rosendaelsche ook geldt of niet?

Almeerderhout is te ver uit de richting.. Alles tussen utrecht en arnhem behoort tot de mogelijkheden, maar als ik elke keer 45min moet gaan rijden dan wordt het wat lastiger..

Heelsumse staat relatief hoog op mijn lijstje, is erg mooie baan, vooral de eerste paar holes en altijd redelijk droog. Amelisweerd ken ik de meeste mensen, maar de mensen waar ik normaal mee speel zitten in de selectie en dat betekent dat ze in het weekend voornamelijk ook weer bezig zijn met selectietrainingen en ik wil ook wat lui hebben om mee te spelen. Daarnaast schijnt het nogal druk te zijn..

:)
Laatst bewerkt 8 jaren 4 dagen geleden door ArjandeV.

Lees meer
8 jaren 4 dagen geleden #16 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Waar moet ik lid worden?
Ik denk dat Vincent Rosendaalsche zegt. Zou ik ook overwegen, maar toch kiezen voor de Heelsumse. Dat is een 27 holes baan op zandgrond, heide-baan. Nieuwegeinse zeker niet, vooral vanwege 9 holes maar ook drivingrange te ver van baan.
Anderstein zou ook hoog op de lijst staan vanwege 27 holes, leuke bos/heide/parkbaan.

Maar misschien is Almeerderhout ook een optie?

Ben zelf nu een half jaar lid op Amelisweerd. Prima baan, prima publiek, prima onderhoud, goede 9 holes par 3. Maarrrrr 18 holes is voor mij te weinig (ik heb n hekel aan par 3 baantjes).

Rosendaelsche is de mooiste baan van de lijst, zeker een te overwegen optie. Publiek is gemiddeld 130, dus dat zit wel goed. Voordeel dat niet te versmaden is: goedkoop spelen op andere oude 9. Oude 9, waarom staat de Pan niet op die lijst?

• ArjandeV
  • ArjandeV's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
Lees meer
8 jaren 4 dagen geleden #17 door ArjandeV
Waar moet ik lid worden? werd gestart door ArjandeV
Hoi, na anderhalf jaar nergens lid te zijn geweest en blessure leed etc ben ik nu op zoek naar een nieuwe homecourse.

Ik heb een huis gekocht in Ede en die is ergens eind januari/begin februari klaar en ik werk in Nieuwegein. Kortom, ik zoek ergens een baan rond de A12. Misschien is het goed om wat criteria op te stellen:

- Komend jaar geen competitie spelen, misschien volgend jaar wel
- Ik ben zelf nu 30 en zoek een beetje leeftijdsgenoten (tussen de oren 30 is ook goed :P, of niet Nico?)
- graag na mijn werk in de zomer ook nog kunnen spelen
- spelen wanneer ik zin heb en prefereer dus een baan waar ik niet eerst hoef te reserveren
- en uiteraard speelt het type volk ook mee, geen zin in uit de hoogte doende kakkers etc :)
- Budget speelt ook mee

En zo kan ik nog wel wat zaken op noemen...

Mijn lijstje met mogelijkheden tot zover (van Nieuwegein tot net voorbij Ede):
- Nieuwegeinse GC
- Amelisweerd
- Krommerijn
- Anderstein
- Heelsumse
- Edese GC
- Rosendaelsche

De meeste banen ken ik, behalve de laatste twee, dus daar moet ik eigenlijk nog een keer spelen, al is die laatste misschien wat lastiger. Krommerijn ben ik al twee jaar lid geweest en valt qua budget af, het is net zo duur als de anderen, maar slechte oefenfaciliteiten en maar 9 holes.

Wat is jullie ervaring en wat zouden jullie aanraden?

Ja Vincent, ik weet het, jij zegt: Amelisweerd...

:)

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.036 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven