We slaan te ver, dat moet stoppen.

Lees meer
3 jaren 9 maanden geleden #1 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic We slaan te ver, dat moet stoppen.
"Bepaal dat de ijzers geen loft mogen hebben van > 45* m.i.v. een sandwedge, die mag 58-60* zijn."

Lekker dan, dan moet ik mijn ijzer 9 en 10 (PW) thuis laten... 
Zou het veel interessanter vinden als het limiet van het aantal clubs voor pro's wordt teruggebracht naar bv. 9 (ipv 14) en maximale loft voor wedge 56*.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 9 maanden geleden #2 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic We slaan te ver, dat moet stoppen.
Precies. Rough is trope, met zweet op het voorhoofd in 3 minuten tijd zoeken naar de bal, schelden op de vrijwilliger omdat die stond te pitten toen hij die bal niet zag landen. Strafslag pakken en door. Alleen nog even het vuiltje oplossen dat sommige longhitters met hun 3w net zover slaan als die shorte mennekes. 

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Lees meer
3 jaren 9 maanden geleden #3 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic We slaan te ver, dat moet stoppen.
Moet niet gekker worden, Mac die iemand aanspreekt op off topic gaan. Mac de überofftopic grandmaster ?

Lees meer
3 jaren 9 maanden geleden #4 door taxgolf
Wat voor mij logisch is, is dat natuurlijk lang niet altijd voor de lezer. DJ, die bomber van de USA is een savant. Slaat over alles heen. Die oorlog ga je niet winnen van hem. Maar vandaag zag ik zijn caddy meermalen plat op de green liggen, aimpoint toepassen etc. Hele discussies samen (kopje the erbij? koekje?) . Ontegenzeggelijk haalt hij voordeel uit zijn distance controle. Maar wat, als zijn broerlief geen puttinghulp meer mag geven? En hij het helemaal alleen moet doen, met slechts een minimalistisch green boekje? Het zit hem in mijn ogen niet in allerlei materiaalbeperkingen. Het zit hem in inventiever baan ontwerp, rough wat echt rough is en niet die kunstmatige rotzooi op die nepbanen in het midden oosten, smaller gemaaide fw en veel, veel minder hulp voor de spelers. Kjeldsen, Na, ze deden keurig mee.

Lees meer
3 jaren 9 maanden geleden #5 door taxgolf
En laten we ook eens stoppen met al die caddy's die zich buigen over de putting lijn. Het putten aan de speler over laten. geen hulp van de caddy. Nul, nakka nada noppes.

Lees meer
3 jaren 9 maanden geleden #6 door Frank@Andalus
Caddyboekjes wordt lastig, maar gewoon verplicht geen info over de greens.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

Lees meer
3 jaren 9 maanden geleden #7 door taxgolf
Ik denk dat materiaalbeperkingen niet zoveel zin hebben. De fabrikanten worden steeds inventiever in de toepassing van materiaal. Ik zag laatst een filmpje van de Ping robot. Met dat kreng kunnen allerlei simulaties gedaan worden, gefilmd met de PC eraan gekoppeld. Waarop weer allerlei analyses losgelaten worden (gaat mijn pet wat te boven). die oorlog valt niet te winnen. De inventiviteit in architectuur moet terug. En stop eens met die minipockets aan caddyboekjes. gewoon, een bordje bij de hole, dat is het. Daar moerten wij het ook mee doen.

• nico
  • nico's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • HCP 11 and counting
Lees meer
3 jaren 9 maanden geleden #8 door nico
Beantwoord door nico in topic We slaan te ver, dat moet stoppen.

Jimi Thing schreef : Beetje kort door de bocht vind ik. Baan architectuur is ook 1 van de meest dure en mogelijk schadelijke vorm om hier wat aan te doen. 

hoge rough, hoe hoog moet je gaan. Ik zou zeggen dat afgelopen weekend in t midden oosten de rough aardig hoog stond. T lijkt voor die mannen geen hindernis meer. Kniehoog dan maar. Nadeel is dan wel dat je een jaar lang allle andere bespelers het leven onmogelijk maakt. 

andere bal is mijn oplossing. 

Om een golfbaan aan te passen zullen de nodige euro's dollars noodzakelijk zijn en wat Jimi Thing voorsteld lijkt mij dan ook zeker de oplossing. Verander de bal misschien alleen voor de professionals die toernooien spelen en laat de amateur met rust :) 

ps roep geen FORE bij een te harde PUTT

Lees meer
3 jaren 9 maanden geleden #9 door Frank@Andalus
BDC vindt de voorstellen prima, want ze hebben geen gevolg voor hem. Dustin Johnson en Rory hebben (vind ik) een betere kijk. Met van Rory een uitsmijtertje over zijn plugged ball (iemand was er op gaan staan bij het zoeken).

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, taxgolf

Lees meer
3 jaren 9 maanden geleden #10 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic We slaan te ver, dat moet stoppen.
aanpassingen maken BdC niet uit 

www.bbc.com/sport/amp/golf/55920920

The Universe is under no obligation to make sense to you!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.040 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven