Mijn rondje van vandaag 2022

Lees meer
1 jaar 11 maanden geleden #11 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Mijn rondje van vandaag 2022
Gisteren weer een 4ball betterball match gespeeld op Alhaurin. Erg tevreden met hoe de driver zich gedraagt. Voor het eerst dit jaar op hole 9 een gir en wat voor 1. Ik had nog 135m naar de vlag, maar deze hole is een uphill battle en vraagt met mijn balvlucht om 2 clubs extra. Vaak is dan de 2e boom op de fairway de sfeerverpester, dit keer niet. Dan nog vaak te kort en gesmoord in de helling voor de green. Dit keer was de w5 strak op de green, nog een 1.5m putt voor birdie! Die viel helaas niet, de teller blijft op die hole staan op 2 birdies in de ruim 5 jaar dat ik daar speel.
Anyway, de match was een gevecht tot het einde. Eerste 9 met 1 down verloren, 2e 9 all square op de teebox van 18. Een uitstekende drive midden fairway kreeg een ongelukkige kick naar rechts de waterhindernis is. Drop en de w3 bracht me op 136m. Slag 4 op de green, maar nog zeker 8m te gaan. De putt viel om daarmee de back nine te halven en de overall match met 1 down te verliezen.

Helaas daarna Nederland tegen Qatar in het clubhuis gekeken, wel heul gezellig.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, 84425, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 11 maanden geleden #12 door canth
Beantwoord door canth in topic Mijn rondje van vandaag 2022
Lekkere ronde Paul. Het helpt dat ik de baan een keer gespeeld heb, dan leef je je nog beter in het verslag in!

Gisteren zelf ook nog even 9 holes Gendersteijn gespeeld (rode lus). Het regende (gelukkig niet te hard), maar er was niet veel wind. Speelde alleen, dus grotendeels met 2 ballen gespeeld. Focus was op het maken van goede slagen en wat oefenen met de houten 4 (Titleist TSI2). Dat ging best aardig. Maak uiteindelijk op 15 holes (laatste 3 holes met één bal gespeeld omdat er iemand achter me liep) 5 bogeys en de rest par. Wat opvalt: als ik de driver goed raak ligt hij echt een stukje verder dan de houten 4. Maar de houten 4 is constanter qua afstand, ik vind het iets makkelijker om daar een goede bal mee te slaan. Wel één keer de H4 getopt (dat was één van de bogeys).
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus

Lees meer
1 jaar 11 maanden geleden - 1 jaar 11 maanden geleden #13 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Mijn rondje van vandaag 2022
Sinds de Portugal trip weinig gespeeld. Terug naar in het weekend een rondje spelen en de rest van de week geen ballen slaan of de baan in. Dat maakt dat het met de rug beter gaat. En dat komt het golfen weer ten goede. Kan nu bijna pijn vrij 18 holes spelen, en rond gaan met een electrische trolley helpt daarin ook erg mee. Na 2 rondes 77 bij de laatste 2 wedstrijden, een keer van wit en een keer van geel was de hcp terug naar 6.6, trending in the right direction. Gisteren match, estrengeiros tegen de Portugezen. Ik speelde samen met Ignacio uit Spanje tegen Carlos en Filipe. Hcps vergelijkbaar Carlos en Ignacio 10.x en Filipe net onder de 7. HCP verrekening en de welbekende 5,5,10. 5 voor winst eerste 9, 5 voor winst 2e 9 en 10 overall winst. Van de witte tees, wat maakt dat ik met alleen hybride niet wegkom, driver is nodig. En die gedroeg zich vrij redelijk gisteren. Eerste drive iets rechts, top m’n hybride uit de rough en heb nog bijna 220m over op de par 5. Het is Matchplay dus probeer het maar eens met de 3wood, 20m kort voor de vlag en chip m’n gapwedge dood bij de vlag. Halve met Par. Hole 2, prima drive midden FW maar dan eindig je rechts in de rough. Prima pw net naast de green, 2 put par. Hole 3, doe voor het eerst wat ik me voor de ronde voorgenomen heb, pak clubje meer bij twijfel. Dus hybride 4 voor 177m die sla ik op de green maar pin staat straks links, 2 putt van 20m wint de hole voor 1 up. Hole 4 FIR, GIR 2 put par voor 2 upt. Hole 5, haal m’n driver om maar  heb een lijn, redelijke liggen en een swing dus tussenslag weer prima in positie. Ook hier pak ik weer clubje meer om met FIR, GIR en birdie putt die op rand van de hole sterft. Blijft 2 up. Hole 6, strakke hybride maar die loopt naar links en heb wat tree trouble. Moet lage draw met ijzer 7 spelen die komt er mooi uit maar die rolt door de green. Klein beetje short sided, maar sla lekker chip en maak de par putt van 1.5m. 3 up inmiddels. Hole 7, FIR, ijzer 9 meter of 4 onder de hole mis de birdy put maar tap in voor par 7 op rij. Hole 8, raak m’n hybride 4 niet helemaal goed en eindig net voor de green in het water. Klassieke youtube ligging. Bal half boven en half onder water. De camera’s draaide. Ik hak de bal er best redelijk uit, net door de green heen en maak een U/D voor bogey. Verliezen wel de hole. Hole 9 ben ik nog druk bezig met schone peur aantrekken en de rust weer vinden. Pull m’n drive links, vinden gelukkig mijn bal tussen alle DR ballen en moet hakken vanachter een boom naar midden fairway. Maak een prima bogey uit die sheis ligging. 2 over 1e 9 en de eerste 5 euro zijn binnen. Wel nog maar 1 up. Hole 10, pomp er een lekkere drive uit, goede tussenslag en beste approach van de dag. Ik heb 72m naar de vlag, die staat op bovenste plateu die maar een meter of 5 breed is, te lang is in de bunker en waarschijnlijk bogey of dubbel. Ik sla exact 72m 1.5m links van de vlag en maak de birdieputt voor 2 up. Hole 11, par 3. Ijzer 6 tot op 5m easy 2 putt par is genoeg voor de winst van de hole. 3 up. Hole 12 prima drive, prima approach tot op 6m wel putt met veel break en ik merk dat ik aan de score begin te denken. Sta m’n putt te sturen in plaats van te stroken en ben gelijk een meter te kort met veel break. Maak de par putt wel gelukkig. Hole 13, nog steeds aan het denken, dat brengt me van m’n regulier game plan op deze hole. Ben niet happy met driver of 3wood van de tee daar dus speel altijd hybride op deze par 5. Maar bedenk me nu dat de baan nat is en ik extra lengte nodig heb om met m’n 2e slag voorbij de bocht in de dog leg te komen. 3wood pull ik links de bossen in, hak eruit en weet van een meter of 35 geen U/D voor par te maken. Jammere bogey. Hole 14, in van de makkelijkere holes, korte par 5. Hele nasty hiel hazenaaier die gelukkig wel midden fairway eindigt. Maar nog 125m over in plaats van een kleine sandwedge. Ijzer 9 wil ik ook weer te veel mee in plaats van gewoon midden green, die druk ik rechts in de bunker, geen sandy. Bogey 2 op rij. Hole 15, voor mij het meest intimiderende tee shot van wit. Hou me gelukkig aan m’n game plan, dus hybride van de tee. Die raak ik weer slecht dus nog 180m over, wat tegen de wind in en heb rekening te houden met wat bomen. Ben uiteindelijk 30m tekort en weet weer geen U/D te maken. Bogey 3 op rij. Allemaal bogeys omdat ik aan het verdedigen ben geslagen. Relatief gemakkelijke holes en ik wil de score verdedigen in plaats van focus houden op goede keuzes maken en goede ballen blijven slaan. Laatste 3 holes stretch is de moeilijkste stretch vind ik. Ijzer 6 is een meter of 15 tekort, maak goede U/D voor par. Hole 17 steady FIR, GIR en goede 2 putts voor par. Hole 18, drive raakt rechts een tak, wel fairway maar ook nog 200m uphill over. Sla weer een heerlijke 3w tot pinhigh net buiten de green. Maak 2 putts voor weer een par. Rondje 76 van de witte tees ben ik blij mee. Alle bogeys ontstaan na tee shots die niet ok zijn. Alle bogeys ontstaan vooral ook doordat het mentaal even niet top is. De rust en de scherpte is er dan niet helemaal. Meer algemene focus in plaats van heel specifiek. Dan doe ik min of meer dezelfde zaken in de routine maar zonder echt aanwezig te zijn en dan brengt het ook niet het resultaat wat nodig is. Hcp inmiddels terug naar 6.1. Maar vooral modus gevonden waarin ik weer beetje kan golfen. Maar wil vooral weer terug naar vaker kunnen spelen.

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
Laatst bewerkt 1 jaar 11 maanden geleden door Jimi Thing.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, x-elf, canth, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy, SevenUp75

Lees meer
1 jaar 11 maanden geleden - 1 jaar 11 maanden geleden #14 door Roen
Beantwoord door Roen in topic Mijn rondje van vandaag 2022

Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning Paul. In Winterswijk ligt ook een golfbaan. Zoals je zegt, in de buurt van Doetinchem, zou dat misschien ook een optie kunnen zijn

hi Roen, dankjewel
Winterswijk is voor het mooie net te ver weg (40km - 40 minuten) voor thuisclub. Tevens een aandeel kopen van euro 2000
Dan is de Keppelse nog iets vriendelijker met euro 1500

Dat is dan net iets te ver en van dat aandeel wist ik niet, dat het alweer zo veel is geworden. Maar de laatste keer dat ik daar geweest ben, is al lang geleden. 

Laatst bewerkt 1 jaar 11 maanden geleden door Roen.

Lees meer
1 jaar 11 maanden geleden - 1 jaar 11 maanden geleden #15 door piglet
Beantwoord door piglet in topic Mijn rondje van vandaag 2022
Afgelopen week gespeeld op de nr 1 baan in Bretagen: Pleneuf val Andre. Ik ken de baan, ben er al vaker geweest, maar het blijft een plaatje. Zelfs als je er speelt met windkracht 10. (Althans zo voelde het.) Dat is even andere koek. 104 meter over en met een goed geraakte ijzer 7 toch nog vóór de green blijven. 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Gister dus eens een andere baan geprobeerd. Kreeg een 7,8 op Leadingcourses, is onderdeel van Bluegreen net als Pleneuf. Flink eind rijden, maar een goede aanbieding: voor 36 euro mag ik spelen. Dat doen ze leuk, in het naseizoen goede prijzen.Ik had me de moeite kunnen besparen. Op het eerste gezicht een leuke baan, met zeker leuke holes. Maar de fairway was een echt knollenveld. Wat een drama, de Purmer is daarmee vergeleken een wereldbaan, nou dan weet je het wel. Ik speelde wel lekker. Veel afgeslagen met de hybride, omdat ik geen idee had hoe de fairways liepen en af en toe de zon recht in mijn ogen scheen. Maar de hybride liep als vanouds, ook wel eens fijn. 33 puntjes met als hoogtepunt hole 10 (tot voor kort 1, ze hebben de routing omgedraaid) een par 4 van 350 meter met twee keer hybride naast de green, chip en tap in par. Erg veel bogeys, lekker.Ik liep een paar holes achter een driebal. Gelukkig lieten ze me uiteindelijk door, en precies op de juiste hole: een blinde afslag over water, waar je door riet en struiken geen idee hebt waar je heen moet of hoe ver. Éen van de heren meld dat je in ieder geval 140 meter carry moet hebben. Okee. Zij hebben al geslagen en gelukkig heb ik n fantastische houten 3 die mooi midden fairway ligt. De laatste 9 zijn echte links met doornstruiken die ballen vreten. Een té lekkere afslag die de dogleg doorrolt in de ellende, en ik zie hem liggen, maar er is met geen mogelijkheid bij te komen. Ook nog een leuke geplugde ligging.Al met al een gemengde dag. Maar wel een otter die ineens voor me uitrent. En op een hole een paar jongens met surfplanken die oversteken om bij de zee te komen. Dat zie je ook niet elke dag.  

Time flies like an arrow;
fruit flies like a banana.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 1 jaar 11 maanden geleden door piglet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, x-elf, nieuwlander, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy, SevenUp75

• SevenUp75
  • SevenUp75's Profielfoto
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
  • Hcp was onder 10
Lees meer
1 jaar 11 maanden geleden - 1 jaar 11 maanden geleden #16 door SevenUp75
Beantwoord door SevenUp75 in topic Mijn rondje van vandaag 2022

Gaaf Paul en Lisa. Welke golfbaan gaat het worden?

...ik zou het wel weten....

...en jullie zijn er van harte welkom, wat mij betreft....

PS: ik heb het over 't Zelle, waar ik zelf lid ben
PS2: en die hebben sinds kort hospitality met.....Houtrak 

(is dan wel een endje rijden vanuit Doetinchem natuurlijk)

Als jij een balletje was, waar zou jij je dan verstoppen?
Laatst bewerkt 1 jaar 11 maanden geleden door SevenUp75.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki

Lees meer
1 jaar 11 maanden geleden #17 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Mijn rondje van vandaag 2022

Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning Paul. In Winterswijk ligt ook een golfbaan. Zoals je zegt, in de buurt van Doetinchem, zou dat misschien ook een optie kunnen zijn

hi Roen, dankjewel
Winterswijk is voor het mooie net te ver weg (40km - 40 minuten) voor thuisclub. Tevens een aandeel kopen van euro 2000
Dan is de Keppelse nog iets vriendelijker met euro 1500

The Universe is under no obligation to make sense to you!

Lees meer
1 jaar 11 maanden geleden #18 door Roen
Beantwoord door Roen in topic Mijn rondje van vandaag 2022

Lees meer
1 jaar 11 maanden geleden - 1 jaar 11 maanden geleden #19 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Mijn rondje van vandaag 2022

we zitten precies halverwege 't Zelle en Golfplatz Borghees net over de grens - allebei ca 20/25 minuten.
Borghees zijn we nog nooit geweest, dus gaan zeker even kijken - ik geloof dat 't Zelle een enorm strenge ballotage heeft (SevenUp !! :) :) )
de Keppelse ligt ook in de buurt, schijnt ook heel mooi te zijn met een mooie hospitality chain, maar daar moet je een aandeel kopen, dus dat zie ik nog niet 1,2,3 gebeuren.

The Universe is under no obligation to make sense to you!
Laatst bewerkt 1 jaar 11 maanden geleden door okidoki.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing, SevenUp75

Lees meer
1 jaar 11 maanden geleden #20 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Mijn rondje van vandaag 2022

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.076 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven