@Frank, jaren geleden was het zo dat je in Belgie lid wordt van een club en daarna leert golfen. Niet "los"als in NL. Maar Pol of VEGA weten daar vast meer over.
Ik zelf merk dat reisafstand, beschikbaarheid van starttijden en sfeer op de baan het belangrijkst zijn bij de keuze. Lessen doe je maar kort, dus daar zou ik ook mijn keus niet af laten hangen.
Als je nog geen 60+ bent zou ik ook kijken of er wat jongere mensen lid zijn.
Golf is deceptively simple and endlessly complicated; it satisfies the soul and frustrates the intellect. It is at the same time rewarding and maddening and it is without a doubt the greatest game mankind has ever invented.
- Arnold Palmer
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Spiegelven ook in je search meegenomen?
Lastig hoor. Ik zou ter plekke gaan kijken en op basis van die ervaringen kiezen voor een baan om te lessen. Daarna lekker spelen op de diverse banen in de omgeving. Lid worden kan altijd nog.
Ik zou me meer op de baan en de club als op het les aanbod richten. Van pro is snel gewisseld als het niet bevalt. Een club en baan zijn wat lastiger. Ook afstand naar de baan zou voor mij bepalend zijn.
Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
tijdens een bedrijfsuitstap hebben we enkele uren een golfinitiatie doorlopen op een Franse baan.
Daarmee ben ik informatie aan het zoeken om te starten met golfen.
zelf ken ik geen golfers dus Het is zoeken naar informatie
wonende in de regio van Zonhoven, Belgisch Limburg, zou ik in de periferie terecht kunnen bij diverse clubs:
In Paal, Lummen, Genk, Houthalen, Hasselt, Tessenderlo zijn er clubs aanwezig
Houthalen heeft blijkbaar geen ‘start to golf’ en Tessenderlo heeft enkel een driving range.
blijft Paal, Lummen, Genk en Hasselt is de running om te lessen.
elk van deze vier banen heeft een eigen aanbod om golfen te leren kennen
maar op welke basis kies je nou de baan en de opleiding?
zijn er leden met ervaring op deze banen?
de startpakketten zijn varierend op vlak van inhoud, van geen lessen inbegrepen (los aan te kopen) tot verscheidene groepsmomenten inclusief in de kostprijs.
Zijn er algemene tips&tricks hoe je deze keuze zou maken
of wat is jullie mening over deze vier verschillende start mogelijkheden?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico