Min ronde van vandaag 2023

Lees meer
1 jaar 4 maanden geleden - 1 jaar 4 maanden geleden #81 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Min ronde van vandaag 2023
Geen trip naar Tenerife gewonnen, wel verdienstelijk gespeeld. Op tijd uit bed, voor half 8 aan het ontbijt, uitcheceken en wandelen naar de baan. Rekken, strekken, opwarmen en wat ballen slaan op de range. Mwah, niet geweldig. Nog wat putjes en het begint te regenen. Wat is dit, Portugal begin July. Maar vlak bij de kust hangt in deze streek vaak bewolking en mist, het was gelukkig de enige regen die we te  verwerken kregen. 

8.45 wandelen naar Tee 3 waar wij onze start hebben. 15:30 was ik terug in het clubhuis, dit was niet leuk meer, bijna 7 uur onderweg voor een ronde van 6:15min. Par 3 starten, downhill, schiereiland green. Sla goede ijzer 8 midden green en putt van een meter of 11 leg ik tap in naast de hole.

Hole 4 is de moeiljkste van de baan, 380 uphill wind tegen sla driver teveel rechts, lig in de shit hak die er prima uit maar heb in mijn lijn midden fairway een boom die architect vergeten is weg te halen. Dan maar laag er onderdoor. Die smoort in de rough voor de green. Ben niet aggressief genoeg door de bal met de chip en heb 4m over voor een bogey. Die maak ik. 

Hole 5, ik dacht conservatief te gaan spelen maar dat heeft in dit format geen enkele zin. Dus driver op deze par 5 nadat Andre in play is. 199m downhill over en sla een houten vijf op 4m van de vlag. Wat regen gisteren avond en vanochtend maken de greens wat minder hard. Mis de eagle putt net aan, goede pace net iets te weinig break. Tap in birdie. Hole 6 125m tegen wind in. Sla een slappe ijzer 8 rechts naast de green en maak daar vandaan een sexy U/D voor par.

Hole 7, par 5 weer drive rechts in de rough, krijg er prima 5wood tegenaan maar wat speelt die rough zwaar. 95m over sla bal meter of 3 over de vlag, zijn er van overtuigd dat de put kaars recht downhill is, die sla ik lekker maar mis ik net. Easy par. Hole 8, par 3 145 downhill tegen de wind. Flight genoten krijgen de bal niet laag en de ballen stoppen allemaal tegen een muur van wind, lukt mij met een draw i7 gelukkig wel, 2 putt par. Happy mee. 

Hole 9, drive rechts eruit weer. 2 jonge pine trees in mijn lijn en besluit een giga hook te spelen. Dat lukt met een ijzer 7, zeker 40m. Eindig achter op de green, lastige downhill slider die ik dwars op de hole speel. 1e putt te weinig pace, 2e lipt eruit, 1e en enige drie putt van de dag. Hole 10, drive iets rechts in de rough. 125m ietsje wind mee over. Kies om een harde pw te spelen want de ligging is in de dikke rough maar het zou wel eens een flyer lie kunnen zijn zonder enige spin. Snelheid nodig om eruit te komen. Ik land meter of 2 voor de green en de bal loopt tot op een meter of 3 van de pin. Downhill slider die ik net te weinig break geef, tap in par. 

Hole 11, par 5 met veel aqua voor de green. Drive in de fw bunker, kan zeker niet voor de green gaan. SW eruit opleggen. Sla ijzer 9 binnen een meter van een downhill lie. Lekker birdie, terug naar level voor de ronde. Hole 12, sla driver over de bomen blind om naar de fw van deze dogleg rechts te spelen. Weten pas of ie goed is als we om de bocht zijn. Hij blijkt prima, raakte m ook goed. Wel nasty ligging, bal flink onder m’n voeten. Sla wedge recht op de vlag maar wel flink te kort. Maak 2 putt par van een meter of 20.

Hole 13 korte par 3, ben in de war met de getallen en neem gewoon een club te weinig, net over de front bunker maar nasty uphill lie in diepe shit. Geen U/d, bogey. Simpelweg club meer nodig. Hole 14, speelde hier gisteren een houten 3 gapwedge, vandaag weer houten 3 maar die raak ik slecht en mag nu met een hybride 5 de approach doen over water op een ondiepe green die dwars op de fw ligt. Die start iets meer links als ik wens maar heeft de carry over het water, op de green. Wel ruim 25m putt over. Maak weer een erg prettige 2putt daarvandaan. 

Hole 15, Downhill par 3 over water, draw nodig met water rechts en tegenwind. Hybride 5 haal ik 20m om, wel op de green weer een monster putt met meter of  3 break over, moet net niet door de fringe. 1e putt tot op 3m, par putt iets uphill overtuigend in de hole. Hole 16, ruk drive rechts vet eruit. Heb geluk, vind m’n bal op het pad, mag relief nemen. Vanuit het struikgewas sla ik een ijzer 8 op de green, weer zo’n 20m van de hole, weer een lekkere, deze keer easy, 2 putt par. 

Hole 17, weer een ruk drive rechts eruit, provi ook naar rechts maar wel vindbaar maak uiteindelijk dubbel. Maar het rukken en trekken is begonnen. Lichaam is moe merk ik, mentaal zit het nog wel goed. Maar ik krijg lekker roteren niet meer goed voor elkaar. Hole 18 par 5 met veel water voor de green, wil die toch in 3 spelen dus 5wood van de tee. Niet draaien is bij mij of hoog rechts eruit of laag links weg. Deze is net geen hook, wel een flinke draw in de fw bunker. Goed eruit met de hybride 5 en nog ijzer 7 over naar weer green die dwars op de fw ligt. Ondiep, wel carry nodig om over het water te komen. Ik ga door de green in de bunker, durf niet echt met water en downhill in het zicht. Kom er wel uit maar net op de fringe. Prima putt die de hole schampt van een meter of 10, tap in bogey. 

Hole 1, Drive nu wat beter, forceer mezelf te draaien maar het is een vermoeide ouwe lullen swing. Carry wel de bunker rechts maar lig weer in de rough. Ik moet hakken met al m’n kracht om m’n ijzer 9 eruit te krijgen. Die is nog steeds 20m te kort. Pitch op de green, putt van meter of 4 over. Slechtste putt van de dag. Speel te weinig lijn en onbewust meer pace om dat te compenseren. Meter of 2 voorbij de hole op een uphill putt. Niet best. Maak de downhill slider voor bogey dan weer wel. 

Hole 2, par 5. Ijzer 8, 5 wood, gap wedge. Vreemde hole tenzij je carry van 235+ hebt is driver op deze par 5 zinloos. Gap wedge weer 1 zonder rotatie, all hands en die hook ik keurig 20m links en dan natuurlijk ook een stuk verder. Door de green. Chip tot op 1,5m mis de putt voor par. 

Andre had z’n dag niet en het vooral druk met sorry zeggen. Dat zijn we gelukkig snel gestopt. We spelen samen 38 punten bij elkaar. Niet slecht, verre van voldoende. Bijzonder was dat er een hole in 1 was, erg gaaf. We zitten met de lunch aan tafel met wat uiteindelijk de winnaars blijken. Ze hebben 44 punten. 2 gasten die ik al een paar keer eerder op toernooien heb gezien. Er is achteraf best wat om te doen hoor ik. Ik dacht dat het serieus goede golfers waren, zag ze op de range bij ons op het toernooi in Quinta do Peru. Lang, serieus lang en mooie swings. Oud rugby profs beide.

Ik kan het Portugees niet zo goed volgen maar ik begrijp van Andre dat de 1 16 boven par speelt, de ander 17 maar samen krijgen ze het voor elkaar om maar een paar boven par gross te zijn. De perfecte ham and egg, teamwerk ten top. Knap gedaan, maar heel wat mensen beginnen te klagen. Deze heren spelen van hcps ruim boven de 10 waar ze eerst van hcp 4 en 5 speelden. Nou ja, 16 en 17 boven de baan spelen is dan meer in lijn met die hcp boven de 10 denk ik.

Maar het geklaag houd niet op. Het schijnt dat ze in 2023 zo ongeveer alles gewonnen hebben aan social tournaments in Portugal, en dat is best een flink aantal toernooien. Anyway, als zij het niet zijn is er altijd wel een ander team wat er uit springt.

Ik ben happy met hoe ik vandaag speelde. Gisteren de ronde voorspelen maakt vandaag een wereld van verschil. Greens zijn snel maar als je gewend bent is het fantastisch. Als je de snelheid erin hebt zitten worden de lijnen ook veel meer duidelijk. Van de tee was het mwah vandaag, einde ronde kreeg ik het niet meer voor elkaar, maar 6+ uur voor een rondje trek ik slecht, ik was gewoon moe vanaf de 15e hole. 

Ander puntje van irritatie, ik heb een nieuwe range finder. Op de oude kan ik de slope niet meer uitzetten dus met deze wat meer serieuze toernooien kan ik die echt niet gebruiken. Inesis van de decathlon, kwam erg goed uit de tests. Kolere ding pakt de vlag niet op, dus af en toe afstanden vragen en vaak dan maar midden green gespeeld, op zich niets mis mee. Maar dat maakt dat je met minder zekerheid en overtuiging naar een getal speelt. Hier moet ik wat mee voor komende weekend als de Portugues senior championship op Aroeira op het plan staat. 2 dagen stomen tussen de pine trees. Ik hoop dat het gaat waaien om wat verkoeling te krijgen.

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
Laatst bewerkt 1 jaar 4 maanden geleden door Jimi Thing.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, okidoki, x-elf, nieuwlander, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy, SevenUp75

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• swinging daddy
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
Lees meer
1 jaar 4 maanden geleden #82 door swinging daddy
Beantwoord door swinging daddy in topic Min ronde van vandaag 2023
Succes Paul

Lees meer
1 jaar 4 maanden geleden #83 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Min ronde van vandaag 2023
Go Paul, go!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

Lees meer
1 jaar 4 maanden geleden - 1 jaar 4 maanden geleden #84 door Jimi Thing
Ik speel vandaag en morgen op Royal Obidos. Buur aan van West Cliffs waar Frank en ik recent zijn geweest. Verwend als ik ben kom ik er achter dat ik geen foto’s heb gemaakt. Mooie uitzichten over de Atlantic en de Obidos lagoon. 

ik voel me de koning. Morgen de Portuguese finale van de world corporate golf challenge. Vanavond diner, hotel overnacht hier en morgen weee een geheel verzorgde dag. Voel me de koning, wat een verzorging. Om nederig van te worden. 

ik had besloten dat het leuk zou zijn om deze finale dag mee te doen, daarvoor moesten we onze kwalificatie wedstrijd winnen. Ik denk dat het verstandig is te besluiten dat het leuk is aan de wereld finale mee te doen, 5 dgn Tenerife. Ddd as n moeten Andre en ik morgen de Portugese finale even winnen. Tegen 35 andere teams. 

vandaag voorspelen. Vooral bezig met notities maken en veel chippen en Putten. Greens zijn hard, en snel. Wedges hou je er prima op, een ijzer 7 is een lastig verhaal. Gras is stug, weinig rol. Chippen is serieus moeilijk, kan het niet permitteren om ook maar enigszins handsy te worden, hele lijf achter je chip nodig om nog wat energie in de bal te krijgen. Lastig, maar tegen het einde ronde was de snelheidscontrole met de putter goed. En chippies moet je sggressrief spelen. Dan face maar meer open. Zonder spin ben kansloos. 

europese tour speelt hier jaarlijks, ik zou zeggen ga dat een baantje verderop doen bij West Cliffs. Deze baan is zeker moeilijk, maar bij lange na niet zo spectaculair als de buren. Wel lang, gele tees 5967m maar toch relatief weinig holes waar ik driver speel. Veel wind en veel sores naast de fw, bal vinden is een uitdaging. 

Morgen de grote dag, kijken of we voor de prijzen kunnen strijden. 

Laatst bewerkt 1 jaar 4 maanden geleden door Jimi Thing.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
1 jaar 4 maanden geleden - 1 jaar 4 maanden geleden #85 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Min ronde van vandaag 2023
Putters met ronde faces: ik ben voor. Ik heb er 2.
De gedachte is dat de bal vaak een goede rol krijgt door de combi van zwaarichting, raakpunt en radius. 
Dr Golf speelde ooit een gc-wedstrijd met een  ronde vijl geplakt op de face 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

the conditions of a solitary bird are 5.
Laatst bewerkt 1 jaar 4 maanden geleden door Dr golf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, x-elf, Frank@Andalus

Lees meer
1 jaar 4 maanden geleden - 1 jaar 4 maanden geleden #86 door piglet
Beantwoord door piglet in topic Min ronde van vandaag 2023
Kent u dat? U gaat naar een onbekende golfbaan, en komt er bij het inrijden van het parkeerterrein achter dat je er toch al een keer geweest bent?
Dat had ik gister. Golf de la Baie de Morlaix. De vorige keer dat ik er was, was het echter winter. De baan is nu een stuk leuker, lees minder modderig. Een korte 9 holes baan.  Niet bijzonder indrukwekkend, maar leuke uitzichten over de baai.
Weer een echte Martin-ronde. Beginnen met enkele poepslagen. Waarschijnlijk onder de indruk van mijn Franse flightgenoten die allen een wereldafslag hadden. (Later bleek dat dat meer uitzondering dan regel was) Maar later toch heerlijke ballen geslagen. De houten 3 deed het vanaf hole 3 vanaf de tee wonderwel fantastisch.
Met de beste slag op een korte par 4 van 250 meter.Ik had nog 50 meter over. Alleen was er een lief klein Bretons muurtje dat over een stuk van de fairway ging. En daar lag ik pal voor. En in plaats van een drop te nemen, natuurlijk toch proberen om erover heen te lobben. Resultaat: ik eindig óp het muurtje. Jawel.
Een leuke par 3, 170 meter, waarbij je een aardig eind naar beneden slaat, met mooi uitzicht. (Zie foto) Franse Jean zegt, wanneer ik m’n hybride pak, dat dat misschien te veel is. Maar ja, ik sla nu eenmaal niet zo ver. Toch maar mijn ijzertje 5 mee naar de telbox. Flinke klim omhoog.
En ja, toch maar de ijzer 5 geslagen, beste klap van de dag: netjes op een meter of vier van de vlag, waar de birdie putt op het randje sterft.
Weer heerlijk genoten, mijn Frans wat uitgebreid en een zeer aparte putter gezien.Zie foto’s. DR Golf, laat uw licht hierover schijnen.Een Baskische putter volgens de dame. Aangeraden door haar pro.

Time flies like an arrow;
fruit flies like a banana.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 1 jaar 4 maanden geleden door piglet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, okidoki, nieuwlander, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy, SevenUp75

Lees meer
1 jaar 4 maanden geleden #87 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Min ronde van vandaag 2023
De DAC op de AOC - mag het een clubje meer zijn?

Gelijk vanuit de auto naar de 1e tee. Paar chipjes en puttjes op de oefengreen and off we go.
Hole 1 korte par 5. Drive is strak en midden fw. 3w iets voorzichtig en drift rechts net naast de fw. Pitch is op 3m. Birdie.
Hole 2 lange par 4. Drive is strak en midden fw. 5w is iets links en green high. Geen u&d. Bogey
Hole 3 de dijk hole. 3w van de tee in midden fw. Durf geen clubje meer en eindig voor op de green. Lange 1e putt. Par.
Hole 4 korte par 3. Saai gir par.
Hole 5 middel lange par 4. Drive is strak midden fw. Durf geen clubje meer. Net te kort. Putt van buiten de green is slecht uitgevoerd. Bogey.
Hole 6 par 4. IJzer van de tee midden fw. IJzer links voor op de green. Par.
Hole 7 par 3. Windje tegen. Te kort! Geen u&d. Bogey.
Hole 8 korte par 4. IJzer 4 van de tee midden fw. Wederom geen clubje meer en ben te kort. Goede u&d par.
Hole 9. Drive rechterkant fw. 3w net naast de fw rechts. PW te kort, voor de bunker. Super mooie u&d par.

Rondje 38. FIR 100% GIR 44% putts 15 - happy 

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing, taxgolf, 84425, swinging daddy, SevenUp75

Lees meer
1 jaar 4 maanden geleden #88 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic Min ronde van vandaag 2023
Gisterenochtend uitgenodigd om 18 holes te spelen op De Haar. Mooie parkbaan met interessante maar lastige holes. De score was een mixed bag met parren, strepen en alles daartussenin. Ik heb het advies om een clubje meer te spelen ter harte genomen. Ik ben daar niet onverdeeld gelukkig mee. Missers met een clubje meer halen de green ook niet. Ik ben daarentegen wel 3 ballen kwijtgeraakt in het struweel achter de greens. Dat zijn dus al 3 strepen, dan moet een clubje meer gemiddeld wel zo een beetje naast de vlag liggen om dat goed te maken. Hoe dan ook, het was een genoeglijk rondje.

Ik zal niet alle 157 of zo slagen memoreren, dat wordt wellicht wat saai. Er zaten goede tussen, maar ook minder goede. Ik heb dit jaar nog niet veel gespeeld. Dat merk je vooral aan het korte spel en dat komt de score natuurlijk ook niet echt ten goede. Het inspireert me wel om maar weer eens wat vaker ta gaan golfen.

De Haar is wel een aanrader. De baan is smal en waterrijk. Ik heb geen verstand van baanarchitectuur en niet zo een sterk gevoel bij banen die golftechnisch fantastisch zouden moeten zijn, maar geniet vooral van de natuur, de rust en de omgeving. Daarbij helpt het ook enorm dat ik de rust niet verstoor door me heel erg op te winden als er weer eens een bal zoek is achter de green, of een eigen wil blijkt te hebben en zich tegen de nadrukkelijke bedoeling van mijn slag keert 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, boersma, nieuwlander, Jimi Thing, taxgolf, 84425 en2 andere mensen hebben ook bedankt..

Lees meer
1 jaar 4 maanden geleden - 1 jaar 4 maanden geleden #89 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Min ronde van vandaag 2023
Gister een rondje op de thuisbaan met Dean en Simon. Simon de head pro hier, heeft in het verleden Challenge tour en ook wat Europese tour wedstrijden gespeeld. Maar hij heeft 2 maanden niet gespeeld en is roestig. Ik loop de eerste 9 in 4 over, gaat lekker. Op 13 weer een streep (vanaf de tee bedoel ik) en ik krijg complimenten voor mn steady spel. Ondertussen maakt Simon roestig als ie is 3 birdies op rij.

Het is nu zweetweer hier, goed te doen met buggy, maar toch vermoeiend. Ik maak een mooi rondje 82.

Dan vandaag naar Mijas. Alle banen in de omgeving hebben aanbiedingen. Te warm voor velen, het is zomer en dus laagseizoen. We spelen Los Lagos, ligt er uitstekend bij. Wel voor mij met name de eerste 9 wat aan de lange kant. Eerste 9 is een struggle, maar 2e 9 weer rond in 40 slagen. Ik ben er blij mee.
Laatst bewerkt 1 jaar 4 maanden geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, nieuwlander, Jimi Thing, taxgolf, swinging daddy

Lees meer
1 jaar 4 maanden geleden #90 door Jimi Thing
Wel netjes approaches naar achterkant green gespeeld:)

De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.049 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven