Big C, how a lesson maybe should be

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #51 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Big C, how a lesson maybe should be
Beetje swing zoals ie tennist, rukken en trekken. Lekker korte backswing. Ik wordt nu al zenuwachtig van z’n maniertjes? 

ik ben geen Nadal dan, maar man wat heeft die gast alles eruit gehaald wat erin zit. Diepe buiging

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #52 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Big C, how a lesson maybe should be
Tja …

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden - 2 jaren 11 maanden geleden #53 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Big C, how a lesson maybe should be
Rafael Nadal speelt linkshandig en heeft best een goeie dubbele backhand. Nadal is niet slecht met clubs. Maar die golfswing... nou dat lijkt helemaal nergens op.   

the conditions of a solitary bird are 5.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 2 jaren 11 maanden geleden door Dr golf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden - 2 jaren 11 maanden geleden #54 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Big C, how a lesson maybe should be
Grappig genoeg is de tennisbackhand de meest natuurlijke move uit het tennis. Dat zullen ze tegenwoordig wel biometrisch "logisch" noemen. Maar waar je met je forehand met je handen nog wel een hoop kunt redden moet je met je backhand wel je heupen, schouders eigenlijk je hele lijf mobiliseren en in de juiste positie brengen om uiteindelijk een slag te kunnen maken. 

Dat maakt natuurlijk nog niet dat een ieder dat automatisch vanzelf doet. Op tennisles was de splitsing vrij duidelijk, sommigen hebben na een paar ballen door wat het lijf moet doen om uberhaupt tot een slag te komen, anderen zou dat in hun leven niet overkomen. Je kunt het bij de meeste toppers goed onderscheiden, backhand veel natuurlijkere effortless move als de forehand.

Als aanvulling, mijn neef, voorheen een goede A-speler in tennis, linkshandig met een dubbelhandige backhand.  Loopt 2* per jaar ook een rondje op de golfbaan en dat is meestal onder de 90 slagen en speelt met rechtshandige clubs omdat leensetjes rechtshandig zijn. Die geeft aan, waarom speelt niet iedereen golf "met z'n verkeerde hand" dan sta je alleen maar dubbelhandige backhands te slaan. Als je z'n swing ziet is het effortless, geen onnodige bewegingen. Nooit een lesje gehad gewoon logica voor het lichaam en de juiste opdracht: sla de bal daarheen.

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
Laatst bewerkt 2 jaren 11 maanden geleden door Jimi Thing.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki, roughseeker, x-elf, taxgolf

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #55 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic Big C, how a lesson maybe should be

Ik moest eigenlijk aan JimmyThing denken, omdat de shift in combi met de turn (shift en turn) de impact positie te vergelijken valt met een soort tennis forehand. 
Die vergelijking met de tennis forehand helpt mij in ieder geval wel. Daarvan weet ik dat er, ondanks jarenlange pogingen om het nou eens echt onder de knie te krijgen, tussen perfecte topspin winners ook altijd slagen zijn die in het net landen of als halve homerun de baan uit vliegen 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

.  Maar evengoed mogen we onze handen dichtknijpen dat het niet met een tennis backhand vergeleken hoeft te worden. 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #56 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Big C, how a lesson maybe should be
Ja, nu is het mij geheel helder ??? not! Jij gebruikt woorden die voor jou verhelderend werken, maar ik heb dus werkelijk geen idee. Is ook niet erg, ik geef die bal gewoon een klap, zien we wel waar ie eindigt.

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #57 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Big C, how a lesson maybe should be
Wellicht nog goed te verduidelijken dat wat ik met shift bedoel, gezine moet worden vanuit een centered positie. Voor de rechtshandigen onder u, is de shift NIET eerst naar rechts, nee, uitsluitend naar links. En dan niet de hele blubber, nee de heupjes. Ik moest eigenlijk aan JimmyThing denken, omdat de shift in combi met de turn (shift en turn) de impact positie te vergelijken valt met een soort tennis forehand. 

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #58 door taxgolf

Schuine tourstick schuin naast mij. als ik de club teveel inside weg zou nemen, kling. 

de club naar binnen. Dat is 1 van de karakteristieken van Stack &Tilt, Stef!
En dan een shift... een van de afwezige elementen bij S&T.

The device is in de details mr. B. Je kan een club ook teveel naar binnen wegnemen. Ik geloof overigens niet dat het mantra S&T in beton gegoten is, wat ik zo van verschillende S&T pro's zie. Zij gebruiken meer het systeem als basis, om vervolgens elementen te selecteren waarvan zij denken dat de cursist baat bij heeft. Het is allang het boek voorbij. Het gaat in elk geval verder dan een voetje optillen of zo.  Ik moet zeggen dat ik  e.e.a. niet meer zoveel volg. 

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden - 2 jaren 11 maanden geleden #59 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Big C, how a lesson maybe should be

Schuine tourstick schuin naast mij. als ik de club teveel inside weg zou nemen, kling. 

de club naar binnen. Dat is 1 van de karakteristieken van Stack &Tilt, Stef!
En dan een shift... een van de afwezige elementen bij S&T.

the conditions of a solitary bird are 5.
Laatst bewerkt 2 jaren 11 maanden geleden door Dr golf.

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #60 door taxgolf
Ik had vandaag weer eens een les. Was best lastig, ik merkte dat mijn gedachten er niet bij waren. Mijn gedachten dreven steeds naar een belangrijke bespreking. enfin. c was nog bezog met een andere lesganger. C was niet in een goed humeur. De lessen lopen goed, dus kan hij denk ik wat nitpicky zijn met wie hij wilt werken. De lesnemer in kwestie had 5 weken niets gedaan. Hij kwam op de les en begreep niet waarom het niet liep. Waarop C aangaf dat les nemen niet zoveel zin heeft. Wat verwacht je dan? Nu sta ik zelf niet dagelijks op de DR. Wel probeer ik met regelmaat het mantra shift en turn te oefenen en te voelen. Een bal is niet perse noodzakelijk.
Ik moest wat pitchen. Dit ging matig naar de zin van C. Op Naar een schuine ligging. Bal boven de voeten. Durf inside out te swingen, Bal voorin, club 10 cm er achter. Je moet eerst shift wil je contact maken. Langzaamaan kwamen de hoge pitches. Op naar de DR. Nu, zachte hoge pushdraws. In den beginne de pull hook. Langzaamaan kwam weer de durf om naar buiten te durven slaan. De hoge rory push draws kwamen weer. Easy swingen, losse grip. allemachtig, wat knijp ik toch in die grip. Schuine tourstick schuin naast mij. als ik de club teveel inside weg zou nemen, kling. Geen 1 keer gebeurd. Dus de take away was prima. Durf naar buiten te swingen, de curve doet de rest. Ik besefte me dat ik in de baan niet altijd durf. In Antwerpen met de toursticks, deed ik het wat resulteerde in een prachtige ronde. Was uiteindelijk een nuttige les. C komt uit East Lothian, met de prachtige banen Muirfield en North Berwick. En nog een zwikie die de moeite waard zijn. 

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, Jimi Thing, 84425, Pedro

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.087 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven