Big C, how a lesson maybe should be

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #61 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Big C, how a lesson maybe should be
 Og even terug komend:

1) feel ain’t real. 
2) kijkend naar mijn foto zie ik best een mooie tilt
3) zo voelt t voor mij totaal niet
4) ik ben t zeer eens met DR dat de linker kant al weer weg is. Circuleert ergens een video van Hogan waarin dit vertraagd mooi te zien is
5) ik denk niet dat er zoiets is als een perfect ritme. Tourtempo helpt wellicht t vinden naar jouw tempo
6) ik ga t neuriën weer eens proberen
7) ik boek ook wel eens succes door te doen alsof ik een i9 sla (terwijl t een i4 is bijv.). Kort ijzer sla ik veel relaxter, ontspannender
8) enfin, heerlijke sport

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #62 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Big C, how a lesson maybe should be
Dank Dr, daar moest ik even hartelijk om lachen. 

Leuke wendingen inderdaad, of beter gezegd interessante info. Die Big C weet een hoop los te maken. Goeie coach:)

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #63 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Big C, how a lesson maybe should be
Zelf kijk ik altijd eerst hoe de wind staat; dan stel ik de inverse vast van de daalhoek gemeten na de apex en deel deze door de verwachte tiltaxis van de bal. Vervolgens bepaal ik het magnetische noorden en bereken de delta van de corioliswaarde over de genomen afstand. Uiteindelijk is de shank de schuld van ongeduldige flightgenoten die vinden dat ik niet doorspeel. 

the conditions of a solitary bird are 5.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, roughseeker, canth, Cesare, Frank@Andalus

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden - 3 jaren 2 maanden geleden #64 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Big C, how a lesson maybe should be

die ene zin van 84425 zou voor mij thans ‘je hooked, klootz..’ kunnen zijn. 

Ter verduidelijking (voor degene die geen zin hebben de hele podcast met Mumford te beluisteren, maar wel graag iets meer duideling willen:
Bedoeling is dat je een zinnetje gebruikt dat je makkelijk onthoudt en kan opzeggen in je hoofd, maar het liefst geen echte betekenis heeft of in ieder geval geen swing gerelateerde gedachte kan oproepen. Als voorbeeld geeft hij vaak "Mary had a little lamb, I wish I had one too." Al kan je daar nog weer van zeggen dat "one too" in je hoofd verwordt tot "1-2". Ik gebruik nu zelf "easy peasy, lemon squeezy", maar die is als gezegd net iets te kort.
Laatst bewerkt 3 jaren 2 maanden geleden door 84425. Reden: "duideling" moet uiteraard "duiding" zijn, maar heb het laten staan, want eigenlijk vind ik "duideling" mooier :-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, x-elf, Jimi Thing, taxgolf

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #65 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Big C, how a lesson maybe should be

Bijlage 494432AB-8974-4D41-A2D3-103AC2299840.png niet gevonden

Ik vind dit wel een leuke. Wending.

de leraar ziet iets in mijn swing en hoopt het er met zijn visie (in brede zin) eruit te halen. Dit enthousiasme is fijn. 

die ene zin van 84425 zou voor mij thans ‘je hooked, klootz..’ kunnen zijn. 

ik verwacht geen quick fix. Ik begreep niet goed waarom ik bepaalde afwijking in mijn swing had. Wat niet te maken had met een natuurlijke voorkeur voor een fade if draw. De swing fout zat ergens anders. 

zomaar een foto waaraan we werkten. 

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing, 84425

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #66 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Big C, how a lesson maybe should be
Verrassende wending van dit topic. Sorry @taxgolf

Mike Malaska : We haven't related it to movement patterns that they already know.
Heerlijk dit. Onderzoek heeft aangetoond dat mensen leren door nieuwe dingen te linken aan dingen die ze al kennen. Wat x-elf veel zie bij teaching professionals is dat ze nieuwe dingen linken aan hun goedkeuring. Lesklant slaat een bal en kijkt hoopvol de pro aan in afwachting van een beloningskoekje. En waarschijnlijk verwacht ik teveel van een teaching pro die voornamelijk geselecteerd is om zijn eigen golf skills. 

Dr. Carey Mumford's 'Clear Key' : had ik nog niet van gehoord. Leuk. Dit is een van de dingen die x-elf (soortgelijk) ook gebruik als ik met sporters/golfers werk. Wij kunnen niet niet denken. Je hoort vaak zeggen: oh daar moet je niet meer aan denken! Helaas zo werkt dat niet. Wij kunnen niet niet denken. We kunnen wel zelf bepalen waar we aan denken. Dus voordat je je swing uitvoert stop je iets in je hoofd wat helpend is, bijv een zinnetje. Zelf gebruik ik ipv een zinnetje een opdracht die swing gerelateerd is: bijv left shoulder down. Wat er daarna gebeurt is een response van je lijf/systeem. 

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing, 84425, Frank@Andalus

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #67 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Big C, how a lesson maybe should be

Een van de voordelen van de tour tempo app is dat je weg blijft bij teveel technische swing gedachte.
Piep 1 start swing, piep 2 top van de back swing, piep 3 impact. 
Je traint het tempo van je swing. Niet de technische aspecten van de swing. Dat doe je op andere momenten en met andere oefeningen. 

Als de rug het weer toe laat zal ik de app weer eens gaan gebruiken om te checken hoe het met mijn tempo is.
Is de gedachte achter Tour Tempo niet ook dat hoger tempo (snelheid van uitvoering van de slag) beter is dan langzamer tempo, in het zelfde ritme? Dus: 18:6 is beter dan 21:7?

Voor wegblijven bij swinggedachten ben ik afgelopen maand of drie aan de slag gegaan met Dr. Carey Mumford's 'Clear Key' (luister bv. www.mixcloud.com/golfsmarter/carey-mumfo...he-clear-key-system/) gedachte daarbij is dat je een standaard zinnetje in je hoofd herhaalt. 1e keer bij oplijnen van de bal, start van je pre-shot routine, 2e keer bij innemen stance, en 3e keer bij start swing. Idealiter herhaal je daarbij zonder onderbreking dat ene zinnetje drie keer. Doordat je bezig bent met het opzeggen van dat zinnetje in je hoofd, kan je niet tegelijkertijd ook nog nadenken over "oh ja, ik moet goed mijn schouders draaien als je de backswing start". 
Ik merk dat het bij mij wel helpt, zinnetje dat ik nu hanteer is alleen net te kort voor mijn pre-shot routine zodat er tussen eerste en tweede zin vaak nog seconde of 2 rust zit en ik vergeet 9 van de 10 keer de derde keer de zin -dus bij start swing- in te zetten (maar mijn hoofd is dan wel leeg).
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing, taxgolf

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #68 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Big C, how a lesson maybe should be
Ja ik ben ook fan van Mike Malaska. Zoals hij spreekt over "Impact" en alles eenvoudig maakt is voor mij erg aansprekend. Tijdje lang zijn app gehad, wat me tegen begon te staan is dat zijn vete tegen de golfindustrie een beetje een gimmick begon te worden voor mij. Geen video voorbij of het gaat daar weer over, I don't care. Ik zie liever de volledige aandacht op wat hij dan wel te zeggen heeft. 

Maar good stuff wat hij brengt vind ik. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: roughseeker, x-elf

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden - 3 jaren 2 maanden geleden #69 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic Big C, how a lesson maybe should be

op YouTube kun je Mike Malaska en AMG terugvinden die dit ook uitleggen.

Mike Malaska: "Most people have a golf swing in them. It is an instinct. What we have done in our industry is taking almost every instinct out of their golf and try to teach people how to walk when they already know how to walk. We haven't related it to movement patterns that they already know." en "We have decided that we have to analyse every single move in a golfswing. We have done a pretty nice job of extremely complicating something that didn't have to go that far". 

Interessante opmerkingen, ik mag die man wel 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
Laatst bewerkt 3 jaren 2 maanden geleden door roughseeker. Reden: taipin feeljur
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #70 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Big C, how a lesson maybe should be
Een van de voordelen van de tour tempo app is dat je weg blijft bij teveel technische swing gedachte.
Piep 1 start swing, piep 2 top van de back swing, piep 3 impact. 
Je traint het tempo van je swing. Niet de technische aspecten van de swing. Dat doe je op andere momenten en met andere oefeningen. 

Als de rug het weer toe laat zal ik de app weer eens gaan gebruiken om te checken hoe het met mijn tempo is.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.076 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven