Lastige taak. Niet elke vereniging heeft uitsluitend zulke gezellige, meedenkende, sociale en flexibele spelers als golfchat
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
. Dus allereerst veel sterkte.
Het discriminatie-argument is echt bull shit. Kun je als vereniging denk ik ook best communiceren. Als iemand fysiek niet in staat is om deel te nemen is de specifieke competitie misschien gewoon niet voor hem/haar weggelegd. Ik kan geen marathons meer lopen sinds mijn meniscus is geopereerd. Dat betekent niet dat ik word gediscrimineerd als ik niet met de auto of de fiets mee mag doen. Overigens is er bij marathons wel de mogelijkheid om met de rolstoel in te schrijven, maar dat is dan een eigen competitie. Net als de mannen en vrouwen daar gescheiden meedoen. Parallel: misschien een apart handicart clubkampioenschap. Met een beetje geluk is dat fijne lid van jullie dan de enige deelnemer, kan hij zijn naam op het bord in de kantine laten vereeuwigen.
Als iemand altijd in een handicart speelt is de handicap daar in principe natuurlijk ook op geënt. Als de clubkampioenschappen stableford worden gespeeld zou je iemand dan met fysieke beperkingen met die handicap mee kunnen laten spelen. Bij golf is iedereen in principe de eigen scheidsrechter, dus je moet ervan uitgaan dat die handicap representatief is en iemand een handicart gebruikt uit noodzaak. Dat principe is misschien niet voor elke golfer even geschikt als uitgangspunt, maar het is een principiële keuze binnen het spelletje.
Je kunt ook een percentage aftrekken van de handicap bij het gebruik van handicarts. Veel organisatoren vinden dat heel leuk om te doen, maar dat zou dan wel weer discriminatie zijn
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
We hebben het nu over handicarts, maar er zijn natuurlijk veel meer manieren om een voordeel te pakken, die ook nog binnen de regels vallen. De meest voor de hand liggende is het gebruik maken van een caddie. Waarschijnlijk kan jouw geachte lid dan wel die extra 9 holes wandelen. Als hij nog vrienden heeft binnen de club, is dat ook een optie.
P.S. voor je verdere interne communicatie, handicart is met een t. De handicard is het kaartje dat bewijst dat lid bent van de stichting handicart.