Vraagje clubregels clubkampioenschappen stroke en matchplay

• Vraagbaak
  • Vraagbaak's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Op naar +1
  • Op naar +1
Lees meer
1 jaar 3 maanden geleden #21 door Vraagbaak
Allen,

Ik ben sinds kort bestuurslid geworden bij mijn golfclub (Grevelingenhout).
Daar heb ik de portefeuille Sportzaken onder mijn beheer gekregen en natuurlijk ben ik daar ook met vol enthousiasme mee aan de gang gegaan.
 Nu kwam er echter een vraag op mijn pad waar ik een beetje gemengde gedachtes bij heb.
Hieronder even een kleine uitleg zodat jullie hopelijk ook beter mijn probleem/vraagstelling kunnen begrijpen. Momenteel hanteren wij het beleid dat bij onze clubkampioenschappen stroke en matchplay er geen gebruik gemaakt mag worden van vervoersmiddelen voor personen (b.v. een handicard).Dit vanuit de gedachte om zoveel mogelijk een gelijkwaardig speelveld tussen de leden te hebben en persoonlijk vind ik die insteek niet onredelijk.Natuurlijk is het speelveld al niet 100% gelijk daar de sommige b.v. een elektrische trolleys gebruiken en ander niet.Echter het verschil tussen 18 / 36 holes lopen of dezelfde afstand/aantal holes afleggen met b.v. een handicard levert naar mijns inziens wel een groot verschil op waarbij de persoon in de handicard een substantieel voordeel heeft.Om toch een "tussenoplossing" te bieden hebben we daarvoor senior clubkampioenschappen ingevoerd (stableford) waarbij wel vervoersmiddelen zijn toegestaan. Nu kreeg ik echter de opmerking van iemand die lid is van stichting handicard dat deze persoon zich gediscrimineerd voelt omdat deze nu niet met de "gewone" match en strokeplay clubkampioenschappen mee kan meedoen.Deze persoon kan wel gewoon lopen maar 18 holes is momenteel te veel van het goede en om die reden wil deze een handicard bij deze wedstrijden kunnen gebruiken,

Nu ben ik benieuwd wat er op andere clubs wordt gedaan m.b.t. de clubkampioenschappen stroke en matchplay en waarom er voor een bepaald beleid is gekozen.
Ik ben n.l. zoekende naar een passend antwoord of oplossing voor deze vraag (dit wil niet zeggen dat het moet blijven zoals het is en ik sta open voor ideeën/alternatieven).
 Alvast bedankt voor jullie input/feedback (en eventuele ideeën). Ton

---
Dat je doet wat je weet betekend niet dat je ook weet wat je doet en dat je weet wat je doet, houd niet in dat je ook doet wat je weet.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.026 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven