Plus ronde van vandaag 2024

Lees meer
4 dagen 11 uren geleden #1 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Vandaag de laatste wedstrijd van de maandbeker op Groendael. Hieraan wordt niet zoveel deelgenomen. Men is meer van de funwedstrijden. 5 flights. 9 holes. Ik schreef me in. Meer wennen aan wedstrijden. Maar golf blijft een spirt van excuses. Waarom het niet loopt. Gisterenavond uit eten met de sportschool. Dikke pret. eigenaar van het restaurant was een goede bekende. 3 flessen Limoncello er door heen gejast, prosecco, en meer van dat soort ongein. Ik had mezelf goed in de hand. Toch slaap je slecht en brak werd ik wakker. Geen nood, tee time 13.20. Ben rond 12.15 op de club, warming up, op naar de DR. De buiten range wordt onderhouden. Ik ga eigenlijk door waar ik op de les gebleven ben. Zo'n heerlijk tempo, gevoel dat ik de bal volledig aan de touw heb. wedges, ijzers, 7w. Poeh. de 5w heb ik op de standaard setting gezet, gelijk was de overdraw eruit. Ik ga een beetje chippen (ging niet geweldig) en putten (ik mis alle korte putjes van 1 - 1,5 meter, WTF). 
We gaan weg en ik sla zo'n beroerde 7w van de tee. maar de bal skid het water uit. 2e slag pinhigh over de green met wederom de 7w. Maar de ligging is absoluut ruk, diep in de rough, flink boven de voeten. 1e chip is in de Hill, de 2e eruit. Maak een miraculeuze bogey door een 3 meter put te holen. Zelfde gezeik op de korte par 3 hole 2. Weer een bogey. Hole 3, driver, wind tegen, geen ontspanning, weg gevoel en soepel ritme. i8 te weinig draw, push, rukchip, rukchip,, briljante chip en 3 put. Pfff. par 5 hole 4. Streep met de 3w, matig i7, heerlijke i8. Heb 50 meter over naar de pin en dan begint de ellende, sla de wedge naast de pin in de rough, rukchip, wereldchip (bijna hole out), 2 put. Hole 5, sla met 5w voorbij de driver van medespeler. 2e slag prima, lijn is bijzonder slecht gekozen. Sla, met nodig geluk, een superchip tussen de bomen door. Vervolgens 3 put door een put van een meter te missen. Hole 6, Sla een poeier van de tee met de 3w. Heb een i6 over, bal boven de voeten. Bijzonder goed contact, eindelijk geen geforceerd gevoel, maar die lijn he. Nare bounce op de heuvel en dus aqua. Recept? rukchip, wereld chip, put. Par 3 hole 7, manoman. Bal stuit in de rough, chip er slecht uit, 2 put. Hole 8, longest drive, raak de drivert niet heel goed, maar lig vrij ver. Gaat niemand halen (je raadt het al). Heb een wedge over naar de green, bal boven de voeten. Lijn weer helemaal ruk, bal krijgt nare stuit en zoekt het water, chip en put, dat wel. Hole 9, raak de 3w niet best, moet om de boom heen slaan. Helaas doet de bal niet wat ik wil en plonst in het water. Wedge van 100 meter net teveel, chip terug en put. 
Ik sprokkel nauwelijks wat punten bij elkaar. Ik kan niet al te lang blijven. medespelers gingen al weg.. Blijf maar even, het is lullig om weg te gaan als je de longest bent. Ja hoor, beluister ik in de gang. Ik heb nog noooooiiiiittt zover geslagen. alles zat mee. ook dat nog. Zelfs dat was me niet gegund, hahaha. 
Heb ik nu slecht gespeeld? Het scorebord zegt JA. Toch een goed gevoel, geen getopte ballen, thanks of weet ik veel wat. 2 uur gelopen, was wel wat lang. Blij? Jazeker, net voor de regen binnen! We ploegen gewoon verder!

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 week 11 uren geleden #2 door canth
Beantwoord door canth in topic Plus ronde van vandaag 2024
Vandaag code rood in Malaga, dus geen ronde golf. Gisteren op la Cala Americas gespeeld. Had ik nog niet eerder gespeeld en het was een leuke ervaring. Te beginnen met de start, we hadden een twilight tarief en dat betekende dat we moesten wachten op de buggies die terug kwamen van de baan. Wij hadden nog nooit zoveel mensen zien wachten op buggies. Uiteindelijk om 3 uur gestart, en dan moet je doorlopen. Frank was iets minder op tik als de vorige keer, maar maakte wel nog 2 birdies. Ik liep redelijk constant, maar geen birdies en teveel dubbels betekende dat ik toch boven de 90 slagen eindigde.
Hole van de dag: hole 18. Het was kwart over 6 en we konden de ballen echt niet meer zien. Mijn eerste en provisionele bal (want ik zag de bal niet gaan) lagen vlak bij elkaar op 160 meter van de tee. Hole 18 is een par 5 en ik had nog meer dan 320 meter over. De hole is na de eerste slag echt veel downhill, dus ik sloeg een ijzer 6 op hoop van zegen. Ik zag de bal niet gaan, maar wist dat ik de bal goed geraakt had. Uiteindelijk vonden we de bal op zo'n 65 meter van de vlag terug. De bal had 255 meter afgelegd (waarschijnlijk 100 meter rol, maar dat hebben we niet kunnen zien. Ik wist een 54 graden wedge op 4 meter van de pin te krijgen en maakte de par. Frank had de green net gemist maar wist met een flopshot over een bunker toch nog een bogey te maken. Uiteindelijk maakten we een 91 (ik) en een 92 (Frank). Was erg leuk, maar twilight golf moet wel je ding zijn
Morgenochtend vertrekken we weer naar Nederland, het weer zou dan iets beter moeten zijn. Zal wel weer wennen worden in Nederland
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, nieuwlander, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
1 week 1 dag geleden #3 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Plus ronde van vandaag 2024

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, x-elf, canth, taxgolf, swinging daddy

Lees meer
1 week 1 dag geleden #4 door taxgolf
Amerca, sla je daar niet van het hoogste punt af het dal in? Foto'tje waard ...
Enjoy!

Lees meer
1 week 1 dag geleden #5 door canth
Beantwoord door canth in topic Plus ronde van vandaag 2024
Inderdaad, het periodieke weekje Spanje is weer in volle gang. Tot nog toe lekker weer, hoewel er voor woensdag 50mm regen voorspeld is. Paar keer gegolfd en met name veel problemen met chippen en putten. Maar wel lekker om gewoon in de polo te spelen. De eerste dag speelden we par 3 en 9 holes grote baan. De par 3 ging nog heel aardig, maar de grote baan zorgde voor wat probemen. Daarna Anoreta, die ik nog nooit gespeeld had. Leuke baan, waarbij met name de teeboxen slecht onderhouden (en vaak heel smal) waren. De rest van de baan vond ik er prima bij liggen. Zondag was een vrije dag waarbij Boudi en ik lekker zijn gaan winkelen bij Calanove, zo'n beetje de grootste golfshop die ik ken. Paar Skecher schoenen gescoord die meteen de volgende dag gebruikt zijn. Gisteren gepeeld op Alhourin, met zeer wisselend resultaat. Uiteindelijk van de blauwe tees (waar de gele markers geplaatst waren) een WHS ronde 89 gespeeld. Boudi wisselde wereldballen te vaak af met minder goede ballen waardoor hij nog iets meer slagen nodig had. Frank was goed op tik met 3 birdies, waardoor er uiteindelijk een rondje 76 genoteerd mocht worden. Vandaag gaan we La Cala spelen (Americas). Morgen wordt gezien het weer waarschijnlijk een winkel/bankzit dag :)
Wel jammer, want donderdag vliegen we om 11:10 alweer terug naar Nederland. Zal wel weer wennen worden!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, okidoki, x-elf, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
1 week 1 dag geleden #6 door Frank@Andalus
Goed voorbeeld doet volgen. Dat zouden er meer kunnen doen!

Deze week zijn Dr. Golf en Canth op bezoek, ook wel Nelis en Boudi genoemd. Heerlijk weer hier varierend van 16 graden in de ochtend tot wel 23 graden in de middag.
Eerste rondje op de par 3 baan hier en daarna 9 holes grote baan. De heren hadden het lastig. Daarna een rondje op Añoreta, de baan lag er slecht bij, we hadden het lastig, maar wonnen de wedstrijd tegen de andere flight toch met ruime cijfers.
Toen een dagje Tolox, leuk dorpje in de bergen. Als je in de buurt bent, de moeite van een bezoekje waard. Een tripje naar een uur verder gelegen 'grootste roze vogels reservaat van Spanje' werd afgeblazen omdat je daar alleen op grote afstand die vogels ziet, saai! Ga er niet heen.
Dan maandag een volle ronde Alhaurin op de grote baan. Wel van de bloques, dus makkie. Maar de heren hadden het erg lastig. Ik niet zo 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

.
Vandaag nog la Cala en dan woensdag een verfrissend buitje.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, taxgolf, swinging daddy

Lees meer
1 week 2 dagen geleden #7 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Plus ronde van vandaag 2024
twee mooie golfdagen achter de rug ondanks het grijze weer.

Zaterdag hebben Lisa ik gespeeld bij onze oude liefde Houtrak - stukje rijden tegenwoordig, maar nog steeds een plezier om daar aan te komen. Teetime om 1210, kopje koffie vooraf en even bijpraten met de vriend waar we mee samen speelden.
Een rondje stableford, waar ik lang om de winst met Lisa kon spelen, maar uiteindelijk op de laatste paar holes roemloos ten onder ging naar de 3e plek. In een toernooi zou dat keurig zijn, maar 3e van drie is natuurlijk discutabel! Grijs heiig weer - 7 graden, maar geen wind dus alleszins redelijke omstandigheden.
Het spel was zoals de laatste tijd, af en toe goed, maar te vaak dat er wat misgaat en daardoor teveel triples - score 100+
De baan was goed speelbaar en wederom erg leuk om er weer een keer te zijn. Kon zien dat ze door de baan mooie aanpassingen hebben gemaakt. Ook nog wat oude bekenden tegen gekomen - hé hoe bevalt het in Rotterdam ?!! heel goed, maar we zijn alweer een deurtje verder ! 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Aansluitend mee naar Bentveld voor een heerlijk home-made dinner. Op de heenweg daar naar toe door de drukte heen van Haarlem, wat we zeker niet missen, maar Houtrak zal altijd in ons hart verblijven.

Golf - eat - sleep - repeat !!

Zondag-ochtend teetime 1020 was het verzamelen op 't Zelle voor een ronde met Sven.
De baan gaat nu ook officiele blauwe tees erbij krijgen, wat ze hier doen door 11 keer vanaf geel en 7 keer vanaf rood te spelen, dus niet specifiek aparte tees tussen rood en geel in. De speel-lengte zal daardoor ergens op 5500 meter uitkomen wat dan mooi tussen geel (6000m) en rood (5000m) in zal zitten. Ideaal voor iemand die bijvoorbeeld al op de zaterdag op Houtrak gespeeld heeft !!
Ik stond al vrij vlug een straatlengte achter. Teveel zoeken naar die prima swing met goed resultaat die af en toe de hoek om komt, maar die nog steeds vaak onzichtbaar blijft. Timing is dan off, geen afstand en werkgolf.
Vanaf hole 7 en 8 ging het echter beter. kreeg Sven een dipje en werd het zowaar nog spannend ook. Rood is trouwens ook niet zaligmakend - als voorbeeld hole 12 - ca 400m:
Sven van geel met een prachtige drive - ik van rood 340m - een drive op de teen in de rough. Ik moest dus opleggen, Sven met een prachtige houten 3 (of 5) in twee slagen op de green - heel mooi om te zien. Ik nog van de rough naar de volgende rough enz.
Anyway, we gingen A/S naar hole 18 toe. Allebei een beetje rechts, maar Sven had een tussenslag nodig. Dus met 1 puntje meer gewonnen. 19 stableford op de tweede negen - prima resultaat.
Op hole 18 zelfs nog 3 meter blauwe lucht gezien - het kon niet op !!

Thuis aangekomen nog even een kort rondje gefietst met Lisa, maar het werd al gauw weer wat frisser (freezing volgens de canadese weervrouw waarvan je zou zeggen dat ze wel wat gewend is !!).

Al met al een heerlijk weekend!

The Universe is under no obligation to make sense to you!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, x-elf, auke, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
1 week 4 dagen geleden #8 door taxgolf
Er zit nog immer wat spanning in de onderrug. Ik moet zeggen, ik vind het prachtig weer, koud, vochtig, mooie kleuren. Wat te doen? Beet je putten, chippen? Morgen heb ik weer een ontmoeting met C. In elk geval: we gaan naar G.
Aangekomen is de parkeerplaats zo goed als leeg. Ik vind het een prachtig gezicht. Lege baan, bladeren, herfsttinten, een vochtige waas over de baan. En het is koud. Ik besluit te gaan spelen. Gewoon, beetje pielen. Met de kou nemen de afstanden. af, lager opteeen. Kijken hoe dit gaat. Ik ga weg met de 5w (20gr). Wat een clubje. Heerlijk. Ik worstel alleen ermee dat ik nog wel eens teveel draw sla. Ik raak de bal center clubface. Een swing waar de bal toevallig het clubhoofd ontmoet.. Ik zie de bal niet gaan, ik zie grijze lucht. Ik hoor wel een tik. Toch weer een tak. Ik sla een lekker wedge gevolgd door een pw richting 4 meter van de pin. Maar dan de 2e bal, getopt en in de bunker. In de bunker weer getopt en 3e slag over de green. Hunting Hi and Low zong A-Ha (voor de ouderen onder ons). Putten ging wel goed. Hole 2, tee box krijgt rust, tee naar voren, pin op 102 meter. Sla de bal op 99 meter en heb 3 meter hop en stop. Letterlijk pin high op 4 meter van de pin. @e bal buiten de green. 1e bal is 10 cm voor de hole, 2e bal chip ik in de meter. Hole 3 is een lastige hole die veel langer speelt dan de afstand aangeeft . Lager optee, en mijn drive is een streep. Soepel, rustig, goede lijn (althans, de lijn die ik gekozen had). Helaas staat de Pebble Beach boom in de weg. Ik moet een hoge draw slaan. Uitvoering? Zeer matig. Top de bal links de waste area in, kom ook daar matig uit en heb ruwweg 35 meter naar de hoger gelegen vlag. Playtime. 1e bal met de 56 gr wedge, bijna hole out. 5 cm. 2e bal, beduidend minder, op 4 meter. Voor mijn niveau: uitstekend. Beide puts van die afstand zijn tekort (cm of 30). Greens liggen er overigens goed bij. De lange hole 4 par 5. 1e bal van de tee draait er helaas uit. 2e bal helaas rechts in de bunker. Kom ik goed uit, 7w teveel rechts, moet weer terugchippen (matig) en houd ruwweg 65 meter over naar de pin. Beide wedgeballen ros ik vreselijk de bunker in. De beide bunkerballen sla ik echt zalig uit de bunker (2 meter van de pin). Juist het buskerspel was ik voornemens morgen aan te kaarten bij C. Ik chip en put nog wat want voor mij loopt een 3 bal rustig te ploegen. Hole 5 is best een gave hole die ik meer en meer waardeer, al staat hier ook een soort Pebble Beach boom. 5w van de tee die gewoon heerlijk indraait. Zie hier de kou, want pakweg 1,5 geleden was deze bal meer doorgerold in mijn beleving. Scheelt toch een ijzer. Ik wil kijken of ik de bal kan in faden. Da's dus lastig voor mij met een bal die iets boven de voeten ligt. De 1e bal is Luca Brazi (Gofdafther), swimming with the Fish. De 2e bal is een double cross. Eindigt tussen de bomen voor de bunker. Ik heb toeschouwers, tijd voor uitsloverij. Chip de bal op 20 cm. Borst vooruit, bal ophalen. Ik chip nog wat rond de green, heerlijk. Dan de laatste hole die ik speel, hole 6. Moeilijke hole. 3w van de tee, echt een peer, ontspannen, geweldig. Helaas ligt bal in de rough, 146 meter. Ikk denk een i5, maar maak onvoldoende snelheid. Corleone familie verliest 2 leden, want ook deze bal vindt het water. Tevreden loop ik naar de auto, het begon te miezeren en daar had ik geen zin in. Baan ligt er redelijk goed bij, behalve dat vogels/kraaien de baan beschadigen. En er kennelijk leden zijn die geen PM repareren. Jammer weer. 

De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
2 weken 1 dag geleden #9 door taxgolf
Ik plak er nog een jaartje groendael tegenaan. Zondag nog even langs gereden, reistijd scheelt me in totaal half uur. Was heerlijk weer. Druk bij de tee van 1. Ben gaan chippen (was niemand). Gras DR inmiddels gesloten. Wel de buitenmat open. Paar ballen geslagen (stond heerluk zonder kracht te slaan) en ben gaan putten. Was een uurtje verder, tee box 1 leeg. Je kunt gewoon altijd spelen. Soms even wachten, maar je kan altijd. Onderhoud is beter, de baan is kwalitatief beter (almis t minder dan vroeger, door het niet meer bestrijden met chemicaliën). 
binnenkort ledenvergadering op Rozenstein. Er is een analyse gemaakt om de speelvreugde te verbeteren. 1 ervan is een betere speebaarheid, meer toernooien voor de leden, ruimer aanbod van contributiemogelijkheden. Voor t overige voel ik me niet vrij e.e.a te delen. Ik verdenk een aantal leden ervan slim de starttijden te blokken. Ik ben daar klaar mee.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, 84425, Frank@Andalus

Lees meer
2 weken 1 dag geleden #10 door Frank@Andalus
Ga je nog ergens lid worden Tax? En waar dan?

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.052 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven