twee mooie golfdagen achter de rug ondanks het grijze weer.
Zaterdag hebben Lisa ik gespeeld bij onze oude liefde Houtrak - stukje rijden tegenwoordig, maar nog steeds een plezier om daar aan te komen. Teetime om 1210, kopje koffie vooraf en even bijpraten met de vriend waar we mee samen speelden.
Een rondje stableford, waar ik lang om de winst met Lisa kon spelen, maar uiteindelijk op de laatste paar holes roemloos ten onder ging naar de 3e plek. In een toernooi zou dat keurig zijn, maar 3e van drie is natuurlijk discutabel! Grijs heiig weer - 7 graden, maar geen wind dus alleszins redelijke omstandigheden.
Het spel was zoals de laatste tijd, af en toe goed, maar te vaak dat er wat misgaat en daardoor teveel triples - score 100+
De baan was goed speelbaar en wederom erg leuk om er weer een keer te zijn. Kon zien dat ze door de baan mooie aanpassingen hebben gemaakt. Ook nog wat oude bekenden tegen gekomen - hé hoe bevalt het in Rotterdam ?!! heel goed, maar we zijn alweer een deurtje verder !
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Aansluitend mee naar Bentveld voor een heerlijk home-made dinner. Op de heenweg daar naar toe door de drukte heen van Haarlem, wat we zeker niet missen, maar Houtrak zal altijd in ons hart verblijven.
Golf - eat - sleep - repeat !!
Zondag-ochtend teetime 1020 was het verzamelen op 't Zelle voor een ronde met Sven.
De baan gaat nu ook officiele blauwe tees erbij krijgen, wat ze hier doen door 11 keer vanaf geel en 7 keer vanaf rood te spelen, dus niet specifiek aparte tees tussen rood en geel in. De speel-lengte zal daardoor ergens op 5500 meter uitkomen wat dan mooi tussen geel (6000m) en rood (5000m) in zal zitten. Ideaal voor iemand die bijvoorbeeld al op de zaterdag op Houtrak gespeeld heeft !!
Ik stond al vrij vlug een straatlengte achter. Teveel zoeken naar die prima swing met goed resultaat die af en toe de hoek om komt, maar die nog steeds vaak onzichtbaar blijft. Timing is dan off, geen afstand en werkgolf.
Vanaf hole 7 en 8 ging het echter beter. kreeg Sven een dipje en werd het zowaar nog spannend ook. Rood is trouwens ook niet zaligmakend - als voorbeeld hole 12 - ca 400m:
Sven van geel met een prachtige drive - ik van rood 340m - een drive op de teen in de rough. Ik moest dus opleggen, Sven met een prachtige houten 3 (of 5) in twee slagen op de green - heel mooi om te zien. Ik nog van de rough naar de volgende rough enz.
Anyway, we gingen A/S naar hole 18 toe. Allebei een beetje rechts, maar Sven had een tussenslag nodig. Dus met 1 puntje meer gewonnen. 19 stableford op de tweede negen - prima resultaat.
Op hole 18 zelfs nog 3 meter blauwe lucht gezien - het kon niet op !!
Thuis aangekomen nog even een kort rondje gefietst met Lisa, maar het werd al gauw weer wat frisser (freezing volgens de canadese weervrouw waarvan je zou zeggen dat ze wel wat gewend is !!).
Al met al een heerlijk weekend!