Plus ronde van vandaag 2024

Lees meer
2 maanden 3 dagen geleden - 2 maanden 3 dagen geleden #21 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic Plus ronde van vandaag 2024
Gisterenavond weer een rondje 9 holes gespeeld, de Bullewijklus op De Hoge Dijk. Naar mijn mening de leukste lus, maar ook net iets lastiger dan de Holendrechtlus. Winderig, maar heerlijk weer.

De eerste hole is een makkelijke start, die ik doorgaans matig speel. Ook nu drie keer te dik geraakt, met als resultaat een dubbel. De volgende hole is lastiger. Drive gaat naar links, water, drop, derde slag naar links via de boom weer terug tot een meter of 5 voor me. Vierde slag naar links, maar speelbaar. Al met al een triple op deze par 4. Dan de leuke par 3, 140 meter, hogere green, windje schuin van achter, heerlijk geraakte ijzer 7 en de birdieput vanaf een metertje valt. Lekker. De volgende par 5 is rommelig, twee keer vanuit de bomen een reddingslag moeten maken, maar kom uiteindelijk redelijk weg. Vanaf dat punt begin ik wat meer rechtdoor te slaan, met ondermeer een mooie par na een net gemiste birdieput op de lastigste par 5 achtste. De laatste hole recht tegen de wind in speelt erg lang en met een matige chip vanuit de fringe naar iets verder in de fringe wordt dat weer een dubbel. Toch geïmponeerd door de sterke downhill net achter de vlag.

Al met al ondanks het slechte begin nog 20 punten gescoord, dus net niet genoeg om mijn handicap te spelen. Hoe meer holes, hoe beter het resultaat. :)

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
Laatst bewerkt 2 maanden 3 dagen geleden door roughseeker.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, Faiz, x-elf, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 maanden 3 dagen geleden #22 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Plus ronde van vandaag 2024
Vandaag even geprobeerd het lekkere gevoel terug te krijgen ivm de senior league wedstrijd morgen. 12 holes gespeeld met een par op de 1e en 40 voor de 1e 9.

Ik heb er wel vertrouwen in dat deze lijn zich voortzet en ik nog 3 parren maak op de eerste hole de aankomende 12 rondjes, daarmee mn 1e hole hcp ergens tussen 4 en 6 inschattend. Daarmee laat ik dit absurde experiment voor wat het is.

Morgen la Duquesa afslachten is het volgende doel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Faiz, x-elf, taxgolf, swinging daddy

Lees meer
2 maanden 4 dagen geleden - 2 maanden 4 dagen geleden #23 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Plus ronde van vandaag 2024
Ik ben er even tussenuit geweest ivm het bereiken van de laatste etappe vd camino Malaga - Santiago.
Op de weg terug een stop te Caceres en daar gegolft. De baan kan ik niet aanraden, het stadje wel.
Maar veel belangrijker, de eerste hole (een par 5) in par afgelegd. Daarvoor nog 3x gespeeld. Ook een tournooitje met shotgun. Start op hole 6, die dus als hole 1 geldt en jawel alsof de duvel er mee speelt weer een par 5. Resultaat bogey.
De scores so far: dubbel bogey, par, bogey, bogey, bogey en par. De eerste hole hcp gaat als een speer.

East lake?
Laatst bewerkt 2 maanden 4 dagen geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: roughseeker, swinging daddy

Lees meer
2 maanden 1 week geleden #24 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Sooowww.
Vandaag zou ik gaan spelen met 2 oude vrienden op Groendael. 2 x 9 holes. In de nacht en ochtend regen, regen en regen. Windstil. Maar dan, het werd droog, en wind. De claim to fame is dat de drainage op Groendael bovengemiddeld goed is. Sommigen zeggen beter dan de Haagsche. Dat durf ik niet te stellen. In elk geval zeg ik stellig dat de drainage zeer goed is. De baan was droog, echt nagenoeg droog. Erg goed. Greens waren ontvankelijk en allerminst stroef. Een genot.

Ik zit nu voldaan op de bank. Nagedacht over een verslag. Ik houd het wat kort. Heb ik slecht gespeeld. Neuh, allerminst. Aangekomen op Groendael een beetje inslaan van het gras. Heerlijke balletjes en zo nu en dan ... en shank. Huh? eigenlijk niet altijd het gevoel in de swing. Bijzonder. Dat zag ik terug op de baan. Op hole 3 op d e 1x keer lus van 9, wereld drive. 2e x een hookje. Bah. 3w was niet helemaal op dreef. wel op dreef, de 5w. Wat een lekker clubje is dat zeg. Af en toe totaal geen gevoel over de swing. Bijvoorbeeld hole 9 voor de 2e keer. Met een beetje wind mee, dacht ik de 5w. Nul gevoel, sloeg voor de bal in de grond maar tot verbazing vloog bal rechtdoor. Vervolgens raak ik mijn i8 naar mijn gevoel niet goed, de swing voelde gek. Balcontact was echter perfect, bal landt pin high en rolt 3 meter door, Mis net de birdie, easy par. Hole van de dag, hole 6, moeilijke hole. Eerste stuk is best wel breed, maar links langs de hole is water, rechts komt rond de 200 meter water naar binnen. Green is niet diep, wel breed en ligt eigenlijk ruwweg 5 meter hoger. Ik sla af met i3, die ik gevoeld matig niet goed raak. Bal gaat rechtdoor. Ik houdt 165 meter voorkant green over, 185 achter. Ik heb de hybride in de tas, kortere shaft en loft naar 24. Swing is top, contact super. We denken dat de bal op de green ligt. Aangekomen heb ik net het water gecarryd, Bal ligt in de rough. diep, naar. Heb ruwweg 27 meter naar de pin. Ik chip de bal er heerlijk uit. spin, rol en jawel, een chip in. Kan ik natuurlijk van die ligging 100x doen, zal het 1x maken. Uiteindelijk maak ik over 18 holes 9 parren en jawel, 1 birdie. Rondje 82. Heb, zoals het met mij als amateurhakker gaat, slechte ballen geslagen. Alleen lijkt het dat de slechte ballen nog steeds speelbaar zijn. En bovendien een paar goede puts van 3-4 meter gemaakt. Wat blijft, is de focus niet meer naar het eindresultaat. ook al was ik soms een paar afgeleid en dacht ik weer aan de les. Tip werkt nog steeds. Super.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Faiz, okidoki, x-elf, Frank@Andalus, swinging daddy

• swinging daddy
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
Lees meer
2 maanden 1 week geleden #25 door swinging daddy
Beantwoord door swinging daddy in topic Plus ronde van vandaag 2024
Gaaf :)foto’s ! 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing

Lees meer
2 maanden 1 week geleden #26 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Plus ronde van vandaag 2024
Zaterdag een rondje op East Lake . Woohoo

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Faiz, x-elf, taxgolf, Frank@Andalus

Lees meer
2 maanden 1 week geleden - 2 maanden 1 week geleden #27 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic Plus ronde van vandaag 2024
Gisterenavond toernooi tussen 3 lokale ondernemersverenigingen georganiseerd en gespeeld. De omstandigheden waren nat en winderig, maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken. Had mezelf ingedeeld in de laatste flight met een hcp 54 en een hcp 47.

Het was een heel gezellige ronde. Je merkt wel dat met het organiseren en het een beetje in de gaten houden van de flight de eigen focus minder is. Uiteindelijk 12 punten gehaald, twee holes een streep. Allebei vanuit de greenside bunker.

Ik durf te beweren dat mijn bunkerspel (ten opzichte van de rest van mijn spel) best ok is. Maar ik kan absoluut niet omgaan met keiharde bunkers met nat zwaar zand. De eerste bunker top ik de bal ver de bossen in achter de green omdat ik mijn blad wat had opengezet. De bounce hield de wedge uit het zand met als gevolg een clean geraakt bijna volle swing. Had mijn tas bij de volgende tee laten staan en alleen de wedge en de putter meegenomen (even de bunker uit dan 1 of 2 puttjes dacht ik optimistisch). Ik had geen zin om een bal te gaan halen en alsnog de hole uit te spelen. Op de laatste hole opnieuw in de greenside bunker en daar ingestapt met de vaste overtuiging dat ik de bal niet opnieuw over de green heen zou raggen. Club niet open, zand meenemen en een flinke swing. Die haalde net de rand van de bunker om terug te rollen de bunker in. *%&^$##@ dacht ik nog even binnensmonds, maar vasthouden aan het voornemen en gaan voor de bogey. Enfin, de derde poging er wel net over het randje uit maar de lange putt mis en de kans op punten verkeken. Ik ben dol op bunkers met fijn los droog zand, heerlijk door het zand heen slaan en de bal naast de vlag leggen. Maar in harde bunkers ben ik totaal onbeholpen. Of ze gaan 100 meter, of ze komen er niet uit. De vlag staat daar meestal tussenin.

Van de 12 punten (info voor Frank) 1 op de eerste hole gehaald, dus die gaat onder gemiddeld :).

Dankzij de rest van de spelers uit onze vereniging (gemiddeld 13,75 punten) wel de wisselbeker mee naar huis mogen nemen. Staat dat ding weer een jaar hier :( De andere verenigingen hadden resp. 6 en 12,18 punten gemiddeld. De beste overall score was 19 punten, en 2 spelers met 18.

Toegevoegd na het invoeren van mijn kaart:
De gemiddelde score over 9 holes van alle spelers minus de spelers met een hcp > 36 (die significant slechter scoorden) is 11,5. Desondanks is de pcc van die dag -0,5, oftewel ideale omstandigheden om excellent te scoren. De Nederlandse PCC is betekenisloos. Overwegend mensen die een goede kaart spelen voeren die kennelijk in, dus het zijn bijna altijd ideale omstandigheden. Ook als de regen zoals gisteren horizontaal onder de paraplu doorwaait en we de karretjes af en toe moesten oprapen omdat ze waren omgewaaid. 

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
Laatst bewerkt 2 maanden 1 week geleden door roughseeker.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Faiz, x-elf, taxgolf, swinging daddy

Lees meer
2 maanden 1 week geleden - 2 maanden 1 week geleden #28 door Faiz
Beantwoord door Faiz in topic Plus ronde van vandaag 2024
Het was even een druk golf weekendje.
Vrijdag met de VrMiGoBo, inloop golfrondje 9 holes, meegelopen. Zou ook als kwalificatie meetellen voor de zondagmiddag wedstrijd, “The Classic” bruto strokeplay.
De vrijdag ging niet al te best, zaten wat goeie slagen tussen, maar ook wat afzwaaiers, toppers, fluffers en flyers tussen. Handicap weer een punt omhoog, aarrrgghh. Snel vergeten. Tijdens de na zit hadden ze het over de maandbeker wedstrijd van zaterdag. Vaag kon ik me herinneren dat ik me daarvoor had ingeschreven. ‘s Avonds nog even snel checken, yup zaterdag ook weer de weide in. Teerbeminde het slechte nieuws voor haar gemeld, maar zij had ook wat plannen, dus liep het met een sisser af. Zaterdag de maandbeker, weer even 18 holes lopen sinds een lange tijd. Om de een of andere reden stond ik op de teebox zonder handschoen aan. Geen zin om naar m’n tas te lopen, we zien wel wat het gaat worden. Ik moet zeggen, het speelde lekkerder zonder handschoenen dan met. Ronde ging best redelijk. Geen 8 of hoger op de kaart, maar een 7 op een oar3 is niet heel best. Beetje rustig aan gedaan, kijken wat de vlaggen waren geprikt, handige info voor de zondag. 

Zondag, The Classic. Een soort van clubkampioenschap op bruto strokeplay. Klein puntje, we gingen shotgun spelen, wat voor mijn flight betekende dat we van hole 3 gingen starten, een korte par3 va 100 mtr. Het begin was goed, met een bogey eraf. Hole 4 een par4 ging ook wel aardig, maar vanaf hole 5 heb ik al mijn titelaspiraties laten varen, voor zover het realistisch was dat ik om de beker mee zou spelen. Met een 8 op hole 5 (par 4) en een 7 op hole 6 (par 3) besloot ik de dag als een oefenrondje te beschouwen. Met mijn nieuwe klokkie (Shot Scope V5) en wat wijze woorden van Matt van Golf Sidekick (YouTube) besloot ik de green aan te spelen op de afstand van achterkant green, maar een stok korter dan mijn afstand voor achterkant green. Dat werkte best lekker, als ik eindelijk binnen de 100 meter was. Afslagen op de par4 en 5 met mijn 3W ipv hybride 4 en kijken wat er van te maken is. Hoogtepunt (na een 7 op een par3 van hole 9) is een birdie op hole 10 (de langere versie van hole1). Afslag van de teebox was met mijn 3W een beste dreun van iets over de 200mtr. Omdat de green na een knik met aan de binnenkant water ligt, wilde ik de bal kort voor de knik, voor het water hebben, wat lukte met een ijzer 9. Had ik nog een kleine 140 mtr naar de vlag over. IJzer 7 easy swing pakte net iets meer wind mee dan gehoopt, bal landt op de “slope” aan de achterkant van de green, gelukkig voor mij op het iets kortere gras. De zwaartekracht hielp even mee om de bal de green op te helpen. Bal lag ongeveer een meter of 8 van de vlag. Op de vraag of de vlag eruit mocht toen ik ging putten, antwoordde ik nog met m’n grote bek dat het zonde zou zijn als ik de vlag zou raken en daardoor de bal er niet in zou gaan. “Oké, no pressure”. Kijk nog even van achter de bal hoe de lijn is, leg aan, precies de juiste snelheid, zie de bal de cup in vallen. Birdie! Niet verkeerd, na ongeveer een weekje of 7 weer actiever op de golfbaan bezig zijn geweest. Laatste hole nog afgesloten met een bogey. 

Was een mooi weekend 45 holes gelopen, met genoeg dieptepunten en een mooi hoogtepunt. 

Always have fun, no matter what you do ;-)
Laatst bewerkt 2 maanden 1 week geleden door Faiz.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
2 maanden 1 week geleden #29 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Geen fratsen over golf op de 1e hole. Na de prima les van volgrite week, een kijken of het naar de baan vertaald kan worden. En waarom zou je het jezelf makkelijk maken. Positief belonen, positieve minste creëren. Ik had bedacht om met 2 ballen te spelen. Elke hole moest een par worden,, wel met dezelfde bal. na 1 hole werd de verzonnen spelvorm aangepast naar een soort van best ball par challenge. Ik kwam aan, en er stond een 4 ball op de tee van 1. Dus ik ging wat inslaan, warming up. toen ik na een klein half uur naar de tee van 1 ging was de hole leeg. Mooi. Ik ga weg met een i3. Mmmm, iets teveel links, boom, bal landt op een heuvel. 2e bal ietwat dun, maar A1. 1e bal 180 meter over, ik chip naar de fw. 2e bal, 140 meter, ietwat boven de voeten. i6 en die raak ik niet goed, in de bunker. Van de 1e bal, hou ik ruwweg 135 meter naar het achterste plateau, bal ietwat boven de voeten. Ik grip wat korter en sla een heerlijke bal, bounce, rol hoppa binnen de meter. Oh yeah. 2e bal sla ik uit de bunker, 3 meter. De par maak ik wel. Al lopende naar de green van 1, zie ik de 4 ball uitputten op 2. Allemachtig, wat zijn die aan het doen? Half uur over 2 holes??? Ik put nog wat en loop dan naar 2. Vlag op 135 meter. Hmmm, Ik grip mijn i7 een cm of zo korter. Ik sla echt 2 geile ballen. Echt het gevoel dat de swing onder controle is, voelt erg lekker. De 1e bal landt pin high maar net buiten de green. 2e bal iets korter, mar eindigt pin high. Zelfs birdie time. Chip met de 1e bal is op zichzelf prima, maar hou een te lange put voor comfort over. 2e bal is easy par. Op hole 3 moet ik al wachten. Poeh. Op 5 heeft net een flight afgeslagen. Ik schaam me enigszins voor mijn boeit gedrag, maar het was wel lekker. De keuze is reuze. Of je wacht toto dat die 2 zijn doorgelopen. Geen pottenkijkers. Of je hebt vertrouwen en denkt 'wat leuk, zij kijken naar je'. Met bravoure kies ik voor het laatste. En trots meld ik dat de grote bek niet bestraft wordt. Alle gekheid op een stokje. Hole 3 is lastig en langer dan je denkt. Lijn is richting de boom die aan het einde staat. Je wilt links ervan eindigen zodat de green zich opent. Ik sla een rustige drive. Waar. ik tot op heden regelmatig een houtje nodig had, heb ik nu een i7 naar de green. 1e bal landt pinhigh, maar rolt door in de shizzle. 2e bal landt rechts. Poeh. Par maak ik niet, chip met de 2e bal is tekort, chip met de 1e bal te lang. Bogey. Dan naar 4. Wederom superdrive. En heb 200 meter over. Ik sla een heerlijk ontspannen 5w. Teveel draw, dus bal landt in de aqua. Heb ook de hybride in de tas. Poeh, 20 meter over naar de pin uphill. Helaas zijn de chips tekort, dus easy par. Ik moet ondertussen best lang wachten. Op hole 5 neem ik het zekere voor het onzekere, de 5w weer. De 1e bal is hoog en veel draw. De 2e bal is een poeier, poeh, wederom heel rustig, soepel, geen kracht. 115 meter over. 1e bal lag op de heuvel en heb ik maar niet gespeeld, de heren stonden op de tee van 6, ik nam het risico maar niet. Mijn 2e bal is een simpele par. Ik heb het erg naar mijn zin. Ik heb geen zin om op die 4 ball te wachten en loop naar het clubhuis. De tee van 9 is leeg. Ik tee op en sla wederom een lekker rustig 3w. Iets teveel draw zegt de kniesoor en hou 90 meter over naar de vlag. Ik denk 48 gr wedge, die ik spatzumiver raak. Strakke balvlucht, maar helaas te ver en over de green. Chip terug, maar ontkom niet aan de bogey.
Poeh, wat heb ik lekker rustig staan slaan. Heel langzaam komt het gevoel na de gebroken vinger terug. Ga ook steeds beter de lijn zien met slaan. En, dankzij de tip, heb ik veel minder focus op het resultaat van de slag wat me tot nu toe ook verlost van het brein dat nadenkt over, songpositie, bal, handen, grip, Flying wedge, palmer, ulnar, footflare en nog meer van dat soort gedoe. 
I love it!! 

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Faiz, x-elf, Frank@Andalus, Di11, swinging daddy

• x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 maanden 2 weken geleden #30 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Plus ronde van vandaag 2024

Ondermeer een birdie met 3 van mijn slagen op onze 10e hole, hole 1 van Houtrak.

Dat vertekent natuurlijk wel als je de 1e 9 als 2e 9 gaat spelem!

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: roughseeker

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.058 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven