Plus ronde van vandaag 2024

Lees meer
9 maanden 1 week geleden #201 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Plus ronde van vandaag 2024
You're Wellcome !!

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Coeneman

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
9 maanden 1 week geleden #202 door Coeneman
Beantwoord door Coeneman in topic Plus ronde van vandaag 2024
Mooie baan Groendael, ik heb er ooit eens een promotiewedstrijd gespeeld voor de competitie.

Dat gevoel met een driving range met water herken ik ook wel. Sta daar nooit echt gemakkelijk. Er is nog nooit een club uit mijn handen gevlogen, maar je wilt toch niet dat daar de eerste keer is.

Kan me nog herinneren dat ze onwijs goede en snelle greens hadden daar en een prachtig verzorgde baan. En dat het inderdaad wat compact is. Soms zelfs gevaarlijk omdat je echt heel gemakkelijk een andere hole raakt.

Heb er altijd nog eens willen spelen, dus misschien als de zon schijnt en de temperatuur richting de 20 gaat, kom ik graag een keer met je meedoen Stef.

Don't be afraid to make miss steaks.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf

Lees meer
9 maanden 1 week geleden #203 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Vandaag was het boven verwachting lekker weer, nauwelijks wind. Althans mijn verwachting. Dus toog ik naar Groendael. Nog even zonder duidelijk plan. Tijd zat, dus ik dacht, beetje inslaan, spelen van rood met afslaan via ijzers en nog wat putten na. Focus op ontspannen slaan, het gevoel terug vinden, na maanden stilstaan met af en toe een bal slaan. Voor het eerst weer 9 holes gelopen en de baan wat beter bestudeerd. Men is bezig met prepareren. FW beschermen en sommige beschadigde delen bezanden, op een aantal plekken heeft men ter afschrikking vrij echt uitziende dode kraaien opgehangen zodat die beesten wegblijven. Ook de greens zijn soms licht beschadigd, maarrrr, zeer goed. Ontvankelijk, spin is mogelijk, snel en soms duivels listig qua break. Maarrr, lijn wordt beloond.

De DR heeft een waterpartij. Ik merk dat tussen de oren het gevoel er is dat ik bang ben mijn club te verliezen (vochtige handen) en dat die dan in het meertje plonst. Onzin natuurlijk, maar t is er toch. Inslaan ging lekker soepel. Na 15 minuten chip ik met een i9 en leg de ballen er lekker bij de hole. Ik doe jas en trui uit en loop naar de tee van 1, niemand in de buurt, dacht ik. Van rood Is de baan niet lang, 2201 km. 2 par 3, 1 par 5 en 6 par 4. Een ijzer 5 om af te slaan is genoeg op de par 4. Zoals gezegd, focus was vooral op het vinden van het gevoel, de swing. Dit ging na 2 holes de deur uit. Ik begin namelijk met 2 x par. Hole 1 is een subtiel doglegje. Sla je te ver dan breng je heuvels in play en de bunker. Links is waste area en daar wil je niet zijn. Ruimte op het oog zat. i5 en pw. Vooral die PW was ik blij. Niet naar de vlag maar midden green. 4 meter van de vlag. Mis de vogel, easy par. Put nog wat en zie nog een 1 bal starten (van geel). Ik loop door naar de par 3, einde van de green 145 meter, vlag achterop. I7. doel, midden green voor de vlag houden. Bal landt naast de vlag en rolt achter de vlag in de korte rough. Huh? enfin, chipje terug en easy par. Borst vooruit en in plaats van doel in het achterhoofd te houden, gaat het masculiene brein over tot bokito gedrag. De i5 mist links de fw, de i3 die ik als 2e bal sla, rolt 50 meter. Zucht. Geen i3 gevoel vandaag. terug chippen, slag en 2 put (met 2 ballen), beide bogey, 1 miste ik net de par. toch blijft dat masculiene gevoel in de buurt (sukkel). De i3 is dood in de hand. 1 hazenaaier en 1 50 meter bal. Die pak ik maar op. Vervolgens wreekt zich het gebrek aan baankennis. Hole 4 is de par 5, smal, water aan de hele linker kant een OOB ook nog eens. Mijn 2e slag, bal boven de voeten, is midden op het blad. Zo wil ik slaan, maar helaas draait de bal links naar het water toe. Jeweettoch, bal boven de voetjes. Volgende slag is niet best en de slag erna is helaas teveel voor de vlag gegaan. Maar goed, chip en put is nochtans een gimmi. Ik loop achter een 4 bal die onderling een match spelen. Ze laten me voor. Ik zeg nog, hoeft niet, maar zij staan erop. Erg vriendelijk. Ik ben in deze fase van mijn golfspel niet bestand tegen de druk en top 2x mijn bal. De bemoedigende blikken snijden door mijn opgeblazen ego. Ik kan het echt beter hoor, wil ik uitschreeuwen. Ik steek door naar 6 en sla daar goed met de i5 af. Mijn 2e i3 bal is wederom slecht. Zucht. Ik geniet met mijn gezicht in de zon. Hole 6 is een leuke hole waar water de fw inkomt. Ik zie de gele palen. Ik denk, ik leg op en schat totaal de afstand verkeerd in. Sla een heerlijk i9, zoals de golfgoden graag zien. Met een grijns aanschouw ik de balvlucht en zie een plons. Huh? Water dus klaarblijkelijk dichterbij. Ik bekijk de afstand nog eens. 145 meter. Ik sla wederom een prima swing met de i6. Zie de stuit, links naast de vlag op de heuvel, dat wel. Die bal moet er liggen. Dus niet, al vrij rap rolt de bal de helling af, zo het pad op en dan is er kennelijk geen houden meer aan. Aqua. Ik denk, leuk, even toveren. De green ligt fors hoger. Ik wil op de toch wel harde ondergrond een flop spelen. Tuurlijk, tok, tegen hout, plons in de aqua.Weer chippen en easy put. De korte par 3, speelt nu 82 meter, vlag net voorbij de hele grote bunker. Leuk. 1e bal met de 52 graden wedge is helaas net tekort. 2e bal voorbij de vlag en spint ruim anderhalve meter terug. Cool. Mijn Sandy hole ik bijna uit, spin uit de bunker, yes. 2e bal mis ik net de birdie, beiden easy par. Hole 8 is een bananen hole naar links. Ik denk, weer eens die i3. Plons in een niet heul breed slootje. Je moet goed je best doen. De i5 is wat teveel op rechts. Leuke hole, de linkerkant lijkt wat geblokkeerd, op rechts is veel ruimte. Ik heb 109 meter over. Mijn i9 raak ik niet heel goed en land voorop de green. chip en put. De slothole eindig ik zoals verwacht. 1e afslag wat teveel op rechts en op de andere fw, maar geeft prima schot naar de vlag. 2e bal is teveel rechts. Opgepakt. Vervolgens heb ik een downhell (ja, hel) ligging. Lang verhaal kort, ik sla 2 ballen in het aqua. Pas de 3e bal brengt mij de rust tussen de oren. De put was easy.
Na afloop een tosti gegeten om vervolgens nog even te putten en wat ballen geslagen. 

Chip en put zijn mijn zorgen niet. Dit gaat heel goed. In de basis sla ik mijn ijzers goed, een paar keer redelijk en soms echt ruk. Dit heeft nog wel wat werk nodig. Het jaar is nog vroeg. De baan. Rustig, compact, wel slim ontworpen. Het zal even duren eer ik deze baan goed kan lezen. De verdediging zit denk ik vooral in de superieure greens. Heerlijke ochtend.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing, Coeneman, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
9 maanden 2 weken geleden - 9 maanden 2 weken geleden #204 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Plus ronde van vandaag 2024
Sven is back !! Gisteren op een grijze dag met een beetje wind en af en toe een hele lichte miezer heeft hij weer orde op zaken gezet en verdiend gewonnen, ondanks mijn birdie op 12 en een hele ronde spelen met dezelfde bal!
Hole 1 kon ik nog winnen met een bogey en dat bleek ook uiteindelijk het enige moment dat ik voor stond.
Ik reisde verder in de bogey-trein en maakte nog 6 bogeys op rij; Sven was overgestapt op de intercity trein met heel veel parren, ook nog wel een misser hier en daar en ik ging uiteindelik met 1 down (of 2 kweenietmeer) de turn door.

Ook na de turn varieerde het (voor mij) tussen de 1 en 4 down; paar goede holes, paar slechte holes en een paar mindere holes die beter hadden moeten zijn - u kent ze wel !! 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Het was niet genoeg om Sven te verslaan - hij was steady, had ook 3 hele mooie up&downs vanuit de bunkers en was gewoon beter deze keer met 4&3 als uitslag.

Het was gezellig zoals altijd en ik kijk alweer uit naar de volgende gelegenheid!

The Universe is under no obligation to make sense to you!
Laatst bewerkt 9 maanden 2 weken geleden door okidoki.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, x-elf, Jimi Thing, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy, SevenUp75

Lees meer
9 maanden 2 weken geleden #205 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Gefeliciteerd Paul! Schitterend resultaat!

the conditions of a solitary bird are 5.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing

Lees meer
9 maanden 2 weken geleden #206 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Plus ronde van vandaag 2024
Moet bekennen dat ik toch wel met de nodige jalousie de verslagen uit Portugal en Spanje lees elke keer.

Afgelopen zondag voor het eerst sinds maanden (half jaar?) weer eens de baan in. Zonnetje scheen dus teetijd geboekt ipv naar de driving range (dat was immers mijn voornemen voor dit jaar: meer spelen). Spel golfde beetje op en neer. Scores niet bijgehouden, was van plan met één bal te spelen, maar zat al snel achter een hele trage 2-bal (en daar voor een 1-bal die niet uitliep op de 2-bal) zodat ik steeds meer ballen in het spel bracht (en daardoor focus op score ook makkelijk los liet). Baan toch nog zo nat dat er eigenlijk niet echt goed op te spelen was: elke bal eindigt binnen 10 cm van pitchmark en nergens lig je echt droog dus het slaat ook extra zwaar. Greens ook dramatisch (veel gaten door pikkende vogels). Maar toch ondanks alles lekker om even de baan in te zijn gegaan. 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus

Lees meer
9 maanden 2 weken geleden #207 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Plus ronde van vandaag 2024

zo maak je op een zonnige dag in Duitsland Schmallenberg je eerste eagle en voor je het weet maak je nu ineens je eerste ronde onder par! 

Gefeliciteerd!
Thanks Paul. Niet dezelfde euforie als toen in Duitsland deze keer moet ik bekennen. Was wel weer een zonnige dag:)

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging

Lees meer
9 maanden 2 weken geleden #208 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Plus ronde van vandaag 2024
zo maak je op een zonnige dag in Duitsland Schmallenberg je eerste eagle en voor je het weet maak je nu ineens je eerste ronde onder par! 

Gefeliciteerd!

The Universe is under no obligation to make sense to you!

Lees meer
9 maanden 2 weken geleden #209 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Plus ronde van vandaag 2024
Vandaag, out of nowhere is het dan opeens zover. Mijn eerste rondje ooit onder par, 71 van de gele tees. Eerste 18 holes ronde van dit jaar volgens mij na een paar weken niet gespeeld te hebben. Wat zo bizar is, weinig bijzonders aan deze ronde alleen net 1 birdie meer als ik bogeys maakte, 5 om 4. 

Begin met 2 bogeys. Hole 1 was er 1 die je kunt maken, waar ik vrede mee heb. Goeie drive, tussenslag raak ik prima maar drawt niet zoals ik wens en gaat kaarsrecht de fw bunker in. Prima ligging wel dicht bij de lip. Kom er kloterig uit en maak van 65m geen u/d voor par. Hole 2 een behoorlijk softe bogey. Drive iets links, net geen fw. ruim 100m over, denk sla een 3-kwart pw maar uit de lichte rough ligging airmail ik de green en heb een downhill bunker schot over. Geen sandy par, vooral behoorlijk slechte stokkeuze voor de approach. 

Hole 3, raak ijzer 5 niet geweldig maar die stuitert keurig tot op meter of 4, mis de birdie putt tap in par. Hole 4, ok drive, midden fw 145m tegen wind in over. Die push ik de greenside bunker in. Nu wel sandy voor par. Hole 5, pull drive links maar dat is waar ruimte is. Herstel het met prima tussenslag en heb approach van 90m over die ik op 3m sla en maak eerste birdie. Die geef ik op hole 6 weer weg met weer een softe bogey. Super drive 90m over fat een wedge en maak van 40m geen U/D voor par sterker nog moet bogey putt van 3m maken, wat wel lukt. Hole 7, goeie drive over de bomen in de dog leg. 85m over, die leg ik op 2m maak de birdie. Op hole 8 haal ik Lance in, zuid afrikaanse mede klasgenoot van portugese les. Rest van de rond mee gelopen. 

Sla op 8 lekker ijzer 7 tot op meter of 4, maak de putt niet maar easy tap in par. Hole 9, drive net iets gepushed maar prima speelbaar. Approach met ijzer 8 tot op 4m, downhill. Druppel die birdie putt er in om level par te komen. Hole 10, par 5, prima drive gevolgd door best ok 3w tot op meter of 25. Pin voorop, achter de bunker maar greens zijn zacht. Lob m'n pitch tot op 20cm, 1 onder. 

Hole 11 109m tegen de wind in. Normaal perfecte pw nu meer ijzer 9, maar van de tee en dan toch meestal wel halve club verder. Raak m goed tot op 3m, mis de birdie, blijft 1 onder. Hole 12, push drive net iets rechts van de fw. Klote ligging tussen 2 pollen gras in, raak bal niet goed en heb nog 30m over. Maak nu wel u/d voor par. Blijft 1 onder en de gedachten aan de ronde onder par beginnen. Hole 13, drive net iets rechts buiten fw. Tussenslag met 17uw drawt niet, beetje afwachten van de ligging is, die is prima. Nog 25m over, op zich goede pitch maar pin staat op sterke side slope, lukt me niet om binnen 5m te komen. Mis die birdie putt maar tap in par. Blijft 1 onder. 

Hole 14, korte par 4. NEem me voor om aanvallend te blijven spelen, dus driver. DIe pull ik iets, weer in de rough, weer rottige ligging op zand. 65m over. Twijfel tussen 58 en 54gr, neem de eerste en fat die heerlijk in de bunker, geen stand daar, blij dat ik eruit kom. U/D voor bogey uiteindelijk. Terug naar level. 

Hole 15 prima drive, 90m tegen de wind in over. Normaal mooie afstand voor rustige GW, denk nu neem wat club meer en rustig swingen om wind uit het spel te halen. Dat lukt zo goed dat ik de green airmail. Hoofd er niet bij, anywhere op deze green is prima, ook kort. Anyway, relatief makkelijk bunker schot hoeft letterlijk alleen uit de bunker, slope doet de rest om de bal bij de hole te brengen. Dat lukt, sandy 2. Hole 16, lastige par 3, lastige green. IJzer 7 die ik niet echt geweldig raak maar prima resultaat heeft, 4m over met veel break en ja hoor maak de birdie putt op niet echt een birdie hole. 

Hole 17, korte dogleg links. Saaie par, blijft 1 onder. Hole 18 is met recht onze moeilijkste hole 385, uphil, vandaag tegen wind in en een green die niet te doen is. Geef beetje extra gas en pull daarmee m'n drive links de bomen in. Heb 175m over en vrije doorgang naar de green van de pine needles. Die push ik rechts naast de green. Veel slope op de green, sla chip net onder de hole door en denk putt van 1,5 met veel break over te houden, stop m'n wedge in de tas, heb m'n putter in de hand en zie m'n bal nog steeds bewegen en 6m onder de hole tot stilstand komen. Maak de putt met kleine foot break voor unlikely par en een lang verwacht doel behaald: onder par. 

Gekke is dat het nu niet als heel veel bijzonders voelde. Vooral paar supersofte bogeys (slechte keuzes) en overtuiging op de greens. Bal was niet aan een touwtje. Maar het helpt als de driver ongeveer z'n werk doet van de gele tees. FW% was echt niet geweldig maar met een wedge naar binnen is er meestal wel een green te raken. Al was ook dat vandaag niet super. Het idee dat dit nog wel wat beter kan. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, boersma, canth, nieuwlander, taxgolf, 84425, Frank@Andalus en2 andere mensen hebben ook bedankt..

• x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
9 maanden 3 weken geleden #210 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Vandaag de eerste ronde van het jaar. De Scherpenbergh was the venue!
De baan lag er top bij. Droog, nog niet veel rol. Greens erg goed. 
Het weer was helaas minder dan voorspelt. Grauw en windkracht 4 en op de 2e 9 5.

De ronde stond in het teken van de training van afgelopen maand op Amsteldijk, naar de baan brengen. 
op de par 3 baan Amsteldijk liggen de scores tussen par en +2 over 9 holes.

Vanddag Geen score, gewoon goede slagen maken. Vanaf de tee ben ik zeer tevreden. 1 gemiste fairway. Lengte begint ook weer terug te komen. In het begin nog niet vrij uit aan het swingen. Een maand DR waar de focus op de swing en snelheid lag maakt het weinig uit wat er met de bal gebeurt. Door de baan is het wel van belang natuurlijk. Een mindset dingetje. De swing werd gedurende de ronde steeds vrijer. Het resultaat beter. 
De ijzers was nog wel een dingetje. Op de DR sta ik heerlijke ijzers te slaan. In de baan toch nog vaak dunnig geraakt. Heel af en toe flush contact. Daar is nog werk aan de winkel om door de baan ook de grond te durven raken. Slechts 2 greens geraakt. De swing met de ijzers voelt wel erg goed aan. Ook de afstanden zijn anders zeker in combi met deze wind. Voor chippen geldt hetzelfde. Kort spel op Amsteldijk alleen vanaf de mat getraind. Vanaf gras is even schakelen. 
Putten lukte vandaag niet. Kreeg de snelheid er niet goed op. Of eigenlijk af, ik was steeds te lang. 
Wat niet hielp was de flinke wind en dat ik stront verkouden ben. Een (zak)doekje voor het bloeden.

Al met al een heerlijk golf dagje. Veel belovend voor de komende rondes. 

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, okidoki, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.046 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven