Min ronde van vandaag 2023

Lees meer
11 maanden 3 dagen geleden - 11 maanden 3 dagen geleden #11 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Min ronde van vandaag 2023
gisteren een ronde op 't Zelle gespeeld in redelijke condities, een beetje waterkoud, af en toe een briesje, maar droog! 
Het was Lisa en ik in scramble format tegen Sven in vorm - bring it on !!
Het begon op hole 1 met een verschrikkelijke niet normale super mazzel-bal van Sven waardoor wij op 1 down kwamen en dat hebben wij daarna eigenlijk nooit meer in kunnen halen. Onze goede holes werden gehalved, wij hebben er ook nog wel een paar gewonnen, maar na een aantal schommelingen tussen 1 en 4 down, ging Sven er met de overwinning vandoor!

Vééél belangrijker echter: de doelstelling van Sven voor dit jaar !!
Ik heb Sven vanaf mei dit jaar vaker zien spelen en zien groeien in zijn spel met ups and downs, lessen, extra lessen, specifieke lessen en beetje bij beetje werd het stabieler en stabieler en het was a man on a mission! single-digits!!
Ik weet niet precies meer, maar ik dacht ergens vanaf september of zo, zat het er ook allemaal dicht tegen aan en fluctueerde de hcp laag in de 10.
Met de slechtere omstandigheden van de laatste weken, maanden (het leken wel jaren !!) leek het ook even dat het dan maar in 2024 moest gaan gebeuren, tot gisteren.
Na een aantal holes ging het lampje al aan bij mij, dat het niet alleen om de onderlinge score ging, maar dat er ook weer gewerkt werd aan een ronde mee-tellend voor zijn eigen ranking.
En dat lukte bijzonder goed, parren, max een bogey, 2 birdies en over hole 17 zal Sven het even niet meer willen hebben. Korte par 4 met water vóór de green. Twee keer iets te diep onder de bal, geen afstand en plons, plons - een dikke vette 8. Het zal toch niet !!
Er leek toen ook nog wat laaghangende bewolking over te komen, maar dat bleek stoom uit Sven zijn oren en was gelukkig op de teebox van 18 weer weg ! 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

En het was niet. De andere 17 holes waren goed genoeg om de barrière van het magische getal 10 te doorbreken; de doelstelling gehaald en hierbij nogmaals de felicitaties met het behalen van de single hcp.
Het was een leuk proces om je te volgen dit seizoen!

The Universe is under no obligation to make sense to you!

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 11 maanden 3 dagen geleden door okidoki.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, x-elf, nieuwlander, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy, SevenUp75, GarField000

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 maanden 4 dagen geleden - 11 maanden 4 dagen geleden #12 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Min ronde van vandaag 2023
Vandaag wederom een rondje op De Scherpenbergh. Gelijk de prijs van de beste bruto score, bij de TS van vorige week, verzilverd! Dank Texas Gamblers.

De baan lag er nog beter bij dan vorige week. Greens waren goed. Fairways droog. Het weer was prima, grauw maar droog. Meer wind dan verwacht.
Eerste 9 prima lang spel. De temperatuur en de wind maakt het lastig om de juiste lengte op de aproaches te krijgen. Van tee tot green ben ik tevreden. Chip en putt hebben absoluut aandacht nodig. Tap-in bogeys. Hole 9, heerlijke drive in de dog leg. IJzer 7 midden green. 2 putt par. 
Tweede 9 kon ik het niveau van tee tot green vasthouden. Het putten werd helaas minder, met een 4 putt op de midgetgolfbaangreen van hole 15! 20 putts op de 2e 9. Wederom weer fijn om op De Scherpenbergh te spelen.

De nieuwe holes 14 en 15. Vorige week voor het eerst gespeeld en vandaag dus weer. Hole 14 vind ik een leuke hole. Dogleg par 5. Vandaag een joekel van een drive over de bomen in de binnenbocht. Helaas iets te scherp en ik lig net 5cm in de waterhazard. Drop. 3e schot opleggen. 4e schot op de bugelpiste green. 3 putt. 
Hole 15 par 3 over een vijver. Langwerpige green met 3 niveaus met giga hoogteverschil tussen de niveaus. De green zelf is al 40m lang. Vandaag vlag op het hoogste niveau. 3 wood van de tee tegen de wind in. Bal op de green op het lasgste niveau tegen de helling aan naar midden plateau. Putt 1 omhoog, over midden plateau, omhoog naar hoogste plateau. Putt haalt hoogste plateau net niet en rolt terug naar midden plateau. Putt 2 omhoog naar hoogste plateau, haalt het wederom net niet en rolt weer terug en blijft net op midden plateau liggen (als de baan weer droger is had de bal door gerold naar laagste plateau). Putt 3 meer snelheid gegeven en komt op hoogste plateau. Putt 4 in de hole. 
Speelde vandaag met 3 aoc clubgenoten. Unaniem over eens dat de architect (A. Rijks) zich volledig vergalloppeert heeft op deze greens. De layout van de holes is prima. De greens passen totaal niet bij de rest van de baan. Ben benieuwd hoe de greens zich houden als ze firm and fast zijn. 

Al met al prima wintergolf dag. 

Edit: het is nog maar de vraag of de 2 nieuwe holes van de hand van A. Rijks zijn. Mss weet iemand dat?

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
Laatst bewerkt 11 maanden 4 dagen geleden door x-elf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, Jimi Thing, taxgolf, 84425, swinging daddy

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
11 maanden 4 dagen geleden #13 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Min ronde van vandaag 2023
Zo dan. Zoweer weer eens golfen. Met Haagse bandido op pad en wel naar onze home course. Royal Rozenstein. De weersvoorspelling was goed, maar onderweg begon de grauwheid toe te slaan. De miezer nam ook toe. Het was stil op de club. Veel valt er niet te melden. We hebben 4 holes gelopen. Toen was bandido er wel klaar mee. Veel lust had ik ook niet. De greens waren geprikt, al had dat weinig invloed op de snelheid van de greens. Dat was best oké. Op sommige plekken was de baan vrij net. Dat wekt geen verbazing. De fw, gingen wel. De afslag op 1 was redelijk met de nieuwe 3w. Dat is wel een mepper in de tas zeg. Iets tekort voor de green , goede chip, toch goede spin, wel tekort. Hole 2, angsthole. Bal is iets rechts maar wel voorbij de 150 meter paal. Ik zie helaas weinig diepte en moet telkens mijn blik aanpassen. Ofwel, ik zie ruk. Mijn slag is dito ruk. de wedge is ook ruk. De chip is genadeloos daarentegen. Hole 3 een prima ijzer, naast de green. Mooie chip, par put mis ik net. Het regent. Hole 4, ik sla een belachelijke drive. Heel ontspannen, idioot. 135 meter over naar midden green. Ik denk, ik grip mijn i7 maar wat korter en ga easy slaan. Sla een flyer, pfff, wat slecht. bandido is dan al klaar. Ik chip prima richting de vlag en hou 2 meter terug over. Zie gewoon de lijn, voel het (armpoint) en met een mooie stroke een par. lekker eindigen, lekkere kop snert met roggebrood en spek. Dan de 30e nog proberen te spelen. Enfin. Een passende afsluiting van een paar hele slechte golfmaanden, waar de baan niet goed speelbaar was.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, x-elf, Jimi Thing, 84425, Frank@Andalus

Lees meer
11 maanden 1 week geleden #14 door x-elf
Vandaag, ter voorbereiding van morgen, een rondje op De Texelse. 
Weersverwachting is prima. Droog, windkracht 3. 

De baan ligt er prima bij. Veel beter dan 3 weken terug. De greens zijn super. Heerlijke dag. Wel erg mistig, wat weer gunstig is qua wind. 
Afgelopen week 2 x een paar holes op een doorweekt AOC gespeeld met tergend langzame greens. Dat brak mij vandaag op. 
Hole 1. Fir Gir 3 putt. Eerste putt ram ik er 4m voorbij. De terug putt slechts 1,5m. Pressure bogey putt. 
Hole 2. Fir. Pin hgh naast de green. Chip heeft teveel snelheid. Eerste putt +3m. Terug putt +1m. Double. 
Anyway. Best goede lange ballen. Putten vooral drama. Dieptepunt hole 11. Fir, pin high. Chip, club gaat onder de bal door. Chip, te veel snelheid. Eerste putt +3m, tweede putt +1m, Quadruple bogey (hoe schrijf je dat uberhaupt?).

We speelden een best ball/worst ball. Op hole 13 5 down. Op hole 14 4 down. Op de tee van 18 2 up. Na hole 18 ook 2 up. 
Leuke spelvorm, elke bal doet er toe.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
1 jaar 2 dagen geleden #15 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Min ronde van vandaag 2023
Vrijdag had ik een cursus In Van der Valk Veenendaal. Ruwweg 1 uur 15 rijden uit Den Haag. Zaterdag spelen op T Zelle met Elf en Okidoki, Beaver en Sven. Op uitnodiging van Paul. Gaan we spelen of niet, wan t anders blijf ik maffen. Scheelt op toch een stukkie. Vrijdag was het prima weer, zaterdag helaas wat minder. Toch blijven maffen en nog een uur tuffen naar de krochten van de Achterhoek. Rijdend tussen de groene weiden krijg ik wel gevoel voor de boeren die strijden voor het bestaan. 

Blij met de navigatie, want ik had anders geen idee waar ik was. Een leuke oprit, naar een bescheiden parkeerterrein. Uitpakken en regenklaar maken. En meerlaags golfkleding aan. Want he was fris. Links de caddymaster, meer een vrij gevulde winkel waar je het nodige kunt aanschaffen. Rechts een klein, niet bijzonder clubhuis. Binnen, straalt de warmte je tegemoet. Rust, ontspannen, zeer ruime keuze aan allerlei producten waarbij de warme saucijzenbroodjes opvielen. Normaliter val ik daarvoor als een blok voor die broodjes. Dito service. Volgens mij komt er een nieuwe cateraar zo las ik op de site. Geen idee waarom, zal de prijs zijn of de koffie die wat mij betreft warmer mag zijn. Maar ja, ik houd van hete sterke koffie. Maar naar goed VDValk gebruik, had ik me redelijk volgestouwd met uitsmijter, pancakes en croissants. Wel 2 smakelijke broodjes kaas de baan in, die ik pas opat in de auto.  

Mooie ruimte voor buggy's, ziet er verzorgd uit. Lopend richting de DR, zie je een putting green. Geen tijd gehad om te gebruiken. Volgens mij mag je er ook chippen. Verder een bescheiden pitch weide en een grote DR, waar je voor € 2 35 ballen krijgt. Afslaan van de gebruikelijke groene mat, met een paar targets. Ik word een DR koning, want ik sta ze lekker te raken! Op hole 1 krijg ik mijn 3w net voorbij de damestee, maar daarna heb ik lekker gespeeld, paar parren getikt en de heren laten zien hoe je met een wedge put. Ja, ik heb na 2 maanden nauwelijks golf, lekker gespeeld en nee, ook weer niet. Ik heb niet zo soepel geslagen kennelijk, want ik ben inmiddels stram en stijf in de onderrug. Da's niet goed.

Uiteraard was het happy golf, aan de randen van de fw, was de baan redelijk drassig. Maar ik was onder de indruk van de vergezichten, herfstkleuren en de potentie. In de lente - herfst periode is het goed toeven denk ik. De holes hebben lengte, maar zijn goed speelbaar. Er was 1 lange par 3 bij die normaliter 200 meter meet.Overigens speelde we nu van de wintertee, korter, maar kou en wind tegen. Met linksvoor een bunker en een plateaugreen. Dit kan anders. De neiging bestaat om de driver te pakken, wellicht moet je de hole als een korte par 4 spelen. Enfin, voer voor architecten. De regen kwam gestaag en bij hol 9 was het besluit wel gevallen. We stoppen en komen bij beter weer terug. Hulde voor Sven en Lisa die wel de 18 afmaakten. Poeh. 

Het is ff 2 uur rijden, maar je krijgt er wel wat voor terug. Dank dame en mannen. Geen spijt van de 9. Ik kom graag terug.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, canth, Jimi Thing, Frank@Andalus, Di11, swinging daddy, SevenUp75

Lees meer
1 jaar 2 dagen geleden - 1 jaar 2 dagen geleden #16 door x-elf
Vandaag samen met taxgolf op bezoek bij Okidoki op ‘t Zelle.

There is always tomorrows round

.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 1 jaar 2 dagen geleden door x-elf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki

Lees meer
1 jaar 4 dagen geleden #17 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Min ronde van vandaag 2023

Dat op een handdoek staan, werd dat nog duidelijk waarom? In de baan levert dat 2 strafslagen op.
Simpelweg om de green te beschermen omdat ze zo lang op min of meer dezelfde plek staan en bewegen.

Zag hem gisteren wederom op de achterkant van de range met verderop Richard Gouveia. Another day in the office voor de mannen. In de tijd dat ik met m'n flight op hole 8 heb staan putten en afgeslagen heb op hole 9 heeft hij denk ik 3 ballen geslagen. Z'n coach zit in een stoel recht achter hem, dekentje over de benen. Volgens mij een trackman staan, kon het niet helemaal goed zien. Vooral veel praten en af en toe een bal. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, 84425, Frank@Andalus

Lees meer
1 jaar 5 dagen geleden #18 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Min ronde van vandaag 2023
Dat op een handdoek staan, werd dat nog duidelijk waarom? In de baan levert dat 2 strafslagen op.

Lees meer
1 jaar 6 dagen geleden #19 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Min ronde van vandaag 2023
Ja geloof het of niet. Bejo woont op Aroeira, maar de range is ruk, putting green iets minder ruk maar nog steeds niet best. In metro Lissabon heeft QdP wel de beste faciliteiten. Maar het is niet perfect. Short game area is te klein wat mij betreft, voor chips al, laat staan als je wat wenst te pitchen. Ruimte is er wel. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: 84425, swinging daddy

Lees meer
1 jaar 6 dagen geleden - 1 jaar 6 dagen geleden #20 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Min ronde van vandaag 2023
Cabrera Bello als clublid omdat jullie goede oefen faciliteiten hebben. Let wel op dat je Bello uitspreekt als Bejo ja!

Ok ik had dus 3 Golfchatters op bezoek. Prutsers dat het zijn (volgens eigen zeggen hoor)  Laatste ronde spelen we een vreemd format op Calanova. 1e plek per hole is 4 punten, 2e 3 enz. Dag daarvoor score ik 22 pnt Stableford en Nelis een paar dagen eerder een hole in one.
Dus ik heb iets recht te zetten, want we spelen op mijn home soil, in de bergen van Andalucia.
Ok, ik maak 7x4 punten en 2x3. op de eerste 9. Cornelis beweert dat ie zn golfclubs voor de rest van het jaar op gaat bergen. Makkelijk gezegd als je home course Purmerend is.
Dan op dinsdag een rondje 81 op Alhaurin. Denk niet dat Cabrera Bello onder de indruk is 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Laatst bewerkt 1 jaar 6 dagen geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, 84425, swinging daddy

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.075 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven