gisteren een ronde op 't Zelle gespeeld in redelijke condities, een beetje waterkoud, af en toe een briesje, maar droog!
Het was Lisa en ik in scramble format tegen Sven in vorm - bring it on !!
Het begon op hole 1 met een verschrikkelijke niet normale super mazzel-bal van Sven waardoor wij op 1 down kwamen en dat hebben wij daarna eigenlijk nooit meer in kunnen halen. Onze goede holes werden gehalved, wij hebben er ook nog wel een paar gewonnen, maar na een aantal schommelingen tussen 1 en 4 down, ging Sven er met de overwinning vandoor!
Vééél belangrijker echter: de doelstelling van Sven voor dit jaar !!
Ik heb Sven vanaf mei dit jaar vaker zien spelen en zien groeien in zijn spel met ups and downs, lessen, extra lessen, specifieke lessen en beetje bij beetje werd het stabieler en stabieler en het was a man on a mission! single-digits!!
Ik weet niet precies meer, maar ik dacht ergens vanaf september of zo, zat het er ook allemaal dicht tegen aan en fluctueerde de hcp laag in de 10.
Met de slechtere omstandigheden van de laatste weken, maanden (het leken wel jaren !!) leek het ook even dat het dan maar in 2024 moest gaan gebeuren, tot gisteren.
Na een aantal holes ging het lampje al aan bij mij, dat het niet alleen om de onderlinge score ging, maar dat er ook weer gewerkt werd aan een ronde mee-tellend voor zijn eigen ranking.
En dat lukte bijzonder goed, parren, max een bogey, 2 birdies en over hole 17 zal Sven het even niet meer willen hebben. Korte par 4 met water vóór de green. Twee keer iets te diep onder de bal, geen afstand en plons, plons - een dikke vette 8. Het zal toch niet !!
Er leek toen ook nog wat laaghangende bewolking over te komen, maar dat bleek stoom uit Sven zijn oren en was gelukkig op de teebox van 18 weer weg !
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
En het was niet. De andere 17 holes waren goed genoeg om de barrière van het magische getal 10 te doorbreken; de doelstelling gehaald en hierbij nogmaals de felicitaties met het behalen van de single hcp.
Het was een leuk proces om je te volgen dit seizoen!