Min ronde van vandaag 2023

Lees meer
1 jaar 6 dagen geleden #21 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Min ronde van vandaag 2023
Snelle 9 holes vanmiddag. Niets bijzonders over te melden.

Wel dat de speler die er gisteren wel erg pro uitzag op de putting green (op een handdoek staan) Rafa Cabrera Bello blijkt te zijn. Kersvers lid op Quinta do Peru voornamelijk vanwege de oefen faciliteiten. Ricardo Gouveia speelt volgend jaar ook weer op de Europese tour na promotie van de challenge tour. En Pedro figuerido speelt morgen laatste ronde q school, nu t25. Zou precies genoeg zijn om volgend jaar weer European tour ye spelen. Maakt vandaag -5 met een HIO op 17. Go figgy!  

kan ik volgend jaar tenminste eens een normale 4-ball hebben. Ik ben gewillig slachtoffer als die boys eens aan het zelfvertrouwen willen werken. Of wacht, zelfs daar ben ik nog te slecht voor.

maar erg gaaf om die boys te zien trainen, af en toe eens mee te kletsen. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, okidoki, x-elf, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 1 week geleden #22 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Min ronde van vandaag 2023
Vandaag De Texelse.

Wat vooraf ging. 
Ik merk al een tijd dat ik mijn afstanden niet sla. Na 7 weken weinig tot geen golf was het nog erger geworden. Vorig weekend bij de jumbo amsterdam langs. Op de trackman. Meten is weten. Het resultaat wasschokkend voor mij. In de afgelopen 2 jaar met rugklachten is mijn SS met ca 15% afgenomen. Nu was ik al geen longhitter en nu zeker niet. Waar ik met de driver richting de 100mph ging kwam ik nu net tot 85mph. Foei! 

Aangezien ik vandaag een wedstrijd op De Texelse had, gelijk een lang weekend van gemaakt. De bevriende en zeer goede pro van de Texelse Jan v Wijk geconsulteerd om eens mee te kijken. Dat was op donderdag. Vrijdag nog even spelen en vandaag de wedstrijd. Helaas pindakaas. De baan heeft slechts 7 holes open. Sinds de start in 96 was dit nog niet voor gevallen dat de baan vanwege wateroverlast dicht is. Het water kan niet weg. Mn op de lage delen is dat niet goed. Hole 2 en 3 dicht. De complete 2e 9 dicht. De eerste 9 is meer zandgrond dan de 2e 9. Toch wordt de beslissing al genomen dat de baan zaterdag open is. 
Op donderdag een uurtje met de pro. Ik vertelde wat er aan de hand is en wat ik wil. Ballen slaan en de trackman aan. Na 10 ballen was het al duidelijk. Te weinig energie in de heup rotatie. Mn doordraaien naar links gebeurt niet. Om tovh de bal te raken nemen de armen het over. Het resultaat is uiteindelijk flippen van de handen. Low point ligt achter de bal ipv voor (tov target). Bal gast te hoog en maskt geen lengte. Oefenen om de heup te laten roteren. Klein beginnen en weer opbouwen. Het lijf moet het sein brand meester krijgen dat de heup weer kan roteren en niet tennkoste gaat van de rug. Langzaam komt er beweging in. Low point verschuift naar de goede kant van de bal. Ondanks dat de SS nog verder terugloopt neemt de lengte toe. Beter contact. 
Vrijdag ochtend 9 uur tee time. ‘S nachts is er weer 22mm regen gevallen. De verwachting is ook niet best. Ik ga niet de baan in en besluit te trainen op de range. Oefeningen doen. Goede keus geweest. Het komt wederom met bakken uit de lucht. Goed getraind. En ik moet ook fysiek aan de bak om weer kracht terug te krijgen. 

Vandaag de wedstrijd. Hole 2en 3 zijn gesloten. Niet te spelen. De baan is op sommige delen verzadigd, het ziet er goed uit en je staat wel tot je enkels in het water. De greens waren goed. De omstandigheden waren brutal! Een stevige windkracht 5. Plaatsen toegestaan door de hele baan. Soms wel tientallen meters om het tijdelijk water te omzeilen. Geen rol op de bal. Goed geraakte ballen blijven goed. Minder geraakte ballen worden ongenadig afgevoerd door de wind. Afstanden zijn lastig in te schatten. 150m met een 5 wood die de green net niet haalt. 130m ijzer 8 die ver over de vlag gaat. Drives die in de divot blijven liggen. 
Heerlijke ijzers geslagen. Kut ijzers geslagen. Van par tot tripple. Strakke drives midden fw. Slechte drives midden fw van de naast gelegen hole. 
Het gebeurt me niet vaak op Texel, ik was blij dat het klaar was. 

There is always tomorrows round.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki, nieuwlander, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
1 jaar 1 week geleden - 1 jaar 1 week geleden #23 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Min ronde van vandaag 2023
Eerste rondje gespeeld met de nieuwe W7, afgelopen zondag. Was derde ronde op rij en had wat last van mn rug, durfde niet voluit te swingen. Wel elke kans aangegrepen om de W7 te gebruiken en dat beviel. Ik denk dat ie precies doet wat ik er van wil. Meer hoogte en zelfde lengte als mn oude W5.
Nog te vroeg voor conclusies, dat wel.

Tjakko, Marco en Cornelis zijn op bezoek. Erg gezellig, we gaan donderdag weer op Alhaurin spelen en ik laat de rondjes op maandag (Chaparral) en dinsdag (Lauro) aan me voorbij gaan. Heb dus ook de hole in one van Nelis gemist. Wel gaaf om op hole 18 van Chaparral die hio te slaan. Dat is een lastige. 162m downhill met voor de green een ravijn, links oob en een pad, rechts een bunker en daarnaast ook weer ravijn.
Laatst bewerkt 1 jaar 1 week geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, Jimi Thing, swinging daddy

Lees meer
1 jaar 2 weken geleden - 1 jaar 2 weken geleden #24 door Jimi Thing
Ik heb er weer een paar matchplay rondes op zitten. Afgelopen zondag was finale van de MP clubkampioenschappen. Vrijdag in de voorbereiding een MP gespeeld tegen jonge gast waar ik vorig jaar finale tegen moest. Hcp 0.3 inmiddels, zonder strokes en mijn doel was minimaal hole 15 halen. Uiteindelijk wordt dat hole 18 waar mijn par halved. 4 birdies helpen, lekker golf, sta goed te spelen. 

Zo anders was het afgelopen zondag. Tegen teamgenoot uit senioren team. Persoon die eerder dit jaar nog stevig de yips had. Ik moest 2 slagen geven en ik vond dat ik deze wedstrijd moest winnen. Wat een klote wedstrijd werd het. NIet onsportief of zoiets maar heel tight, van beide kanten en ik kwam er maar niet uit, 18 holes lang niet. MEestal speel en lach ik dat er wel uit na een paar holes. Hier bleef de match tight en bleef ik tight. 

Was vooral bezig om niet te verliezen in plaats van deze match te winnen. Was ook vooral bezig met wanneer hij een foutje zou maken of zou shaken op de green. Gebeurde niet. Geen tel bezig om de wedstrijd te gaan halen en ben me daar tijdens de match bewust van maar kan het toch niet omzetten. En ik had anders van mezelf verwacht maar kon het niet omzetten, conftronterend. 

OP hole 1 moet ik een slag geven maar die werk ik weg doordat mijn par met zijn bogey halved. 2 en 3 halven we met par, daar komt tegenstander goed weg, miralcle U/D uit de bomen op 2 en op 3 lipt m'n birdie put. Kom op hole 4 1 down maar pak op 5 die gelijk terug. Om op 6 m'n driver oob te slaan, weer 1 down, 7 halven we met par. 8 sta ik zo te twijfelen wat de wind boven het water doet, kies uiteindelijk club meer maar sla die met zo weinig overtuiging dat die het water vind. Verlies hole en kom 2 down. Hole 9, club minder van de tee volle overtuiging, overtuigende pw, hoef niet meer te putten. 1 down. 

Hole 10, 11, 12 halve we met par. Hole 13 win ik met par, terug naar A/S. Hard werken om vervolgens op 14 bal weer te veel links van de tee te slaan. Proces in m'n hoofd is simpel slecht. Sla met die stok steady draw van de tee maar wind komt van links dus kies toch maar wat meer links op te zetten, draw komt, wind duwt niet terug en ik mag terugchippen naar de fw. Bogey verliest van par, 1 down. 

Hole 15, zelfde windrichting, nu wel geleerd met startlijn teeshot, die is perfect, lekkere wedge tot binnen 1m. Tegenstander z'n chip voor birdie lipt uit, ik maak de birdie putt voor A/S. HOle 16 halven we met bogey, A/S. Hole 17, dogleg links slecht tee shot met goed resultaat, rechter rough. IJzer 8 tegen de wind in, die raak ik net wat dun komt nooit op hoogte waar wind wat gaat doen:) Door de green in de bunker met pin achterop. Rommel naar een bogey die verliest van de par van tegenstander. 

Hole 18, moet slag 2 geven en moet de hole winnen. BEide goeie drive. Nog wel ruim 155m over, uphill tegen wind in speelt dat zeker 175. Ik mis green rechts, geen beste chip en par putt met >1m break scheert over de rand. Filip maakt ook geen U/D voor par maar z'n bogey maakt dat hij alsnog de hole wint en de wedstrijd wint. 

Terechte overwinning voor hem en terecht verlies voor mij. Mentaal was het niet best. Had mezelf veel druk opgelegd met dat ik vond dat ik moest winnen. Merkte ook aan de clubleden dat het al een gelopen race was, deze kon ik niet verliezen. Dat lukt prima als je mentaal niet goed in de wedstrijd zit. Prima les weer zo!

Laatst bewerkt 1 jaar 2 weken geleden door Jimi Thing.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, taxgolf, swinging daddy

Lees meer
1 jaar 2 weken geleden #25 door Jimi Thing

Poep. Heel verhaal getikt op mijn tablet, maar dat duurde te lang en daardoor was ik  uitgelogd. Dan maar korter. Op vakantie bij Frank in Malaga. Vandaag Chaparral gespeeld. Hole in one op hole 18. Leuk!
Gaaf, gaaf, gaaf. Maar hole in 1 verdiend nog wel een 2e poging voor langer verhaal op Golfchat:) Gefeliciteerd. HOle 18, bij clubhuis, met publiek. Echte publieksspeler!

Lees meer
1 jaar 2 weken geleden - 1 jaar 2 weken geleden #26 door canth
Beantwoord door canth in topic Min ronde van vandaag 2023
Poep. Heel verhaal getikt op mijn tablet, maar dat duurde te lang en daardoor was ik  uitgelogd. Dan maar korter. Op vakantie bij Frank in Malaga. Vandaag Chaparral gespeeld. Hole in one op hole 18. Leuk!

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 1 jaar 2 weken geleden door canth.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, notup, boersma, taxgolf, 84425, Artbij, Frank@Andalus en4 andere mensen hebben ook bedankt..

Lees meer
1 jaar 2 weken geleden #27 door Jimi Thing
Gisteren een leuke 11 hole MP gespeeld. Samen met Andre tegen Joao en Filipe. Joao speelt op de Alps tour, hcp +2,4 en Filipe hcp 0,5. Andre en ik kregen slagen mee, geen idee hoeveel. 

Koud de baan in komen Andre en ik de heren op de tee van hole 8 tegen nadat we zelf zojuist hole 1 afgerond hadden. Portugezen zetten graag wat geld op een rondje MP, deze keer 10e. Hole 8 is denk ik de lastigste hole bij ons op QdP, vooral vanaf wit. Ruim 180m over water. Ik sla een heerlijk houtje en na vertrek is het "get in the hole" wat een paar keer klinkt. Erg lekkere bal maar blijkt toch wat meer wind als verwacht daar boven. Ben uiteindelijk tekort in de bank van het meertje. Maar maak daarvandaan een chip in birdie voor 1 up. 

Hole 9, prima drive, geen echt lekkere ijzer 7 erachteraan en maak geen U/D voor par. Maar onze bogey halvede de hole tegen hun parren. Hole 10 par 5, ben na slag 2 nog de enige in de hole van ons team. De boys maken een makkelijke birdie, ik heb een fir/gir en lastige eerste putt van een meter of 12 dwars over de ridge in de green. Die sla ik er 2m voorbij maar hole de par putt overtuigend voor halve van de hole. Hole 11 par3 van 160m, Andre slaat z'n bal op 2m, ik op 4m beide uphill putts over de boys moeten werken voor hun par maar wij missen beide onze birdie kans om 2 up te gaan.

Hole 12, 4 Fir's, Gir's maar niemand een echt realistische birdie putt, die van mij was nog het dichtste bij van een meter of 6. 4 parren verder blijft het 1 up. Hole 13, par 5, haal mijn 2h om en nog wat gerommel verder heb ik een bogey putt over die mis ik. Andre maakt par, de boys ook. Blijft 1 up. HOle 14, sla m'n 2h de bunker in, nog 110m over, pw tot op 7m hole de putt voor birdie, genoeg voor de winst, 2 up. HOle 15 weer een belabberde 2h mag met een 2e bal verder waar ik U/D voor double mee maak. Andre wel steady par maar verliezen de hole na een birdie van de boys. Hole 16 Joao holed een monster van een birdie putt, mijn u/d par putt scheert over de rand maar Andre maakt wel easy par voor halve van de hole, blijft 1 up. 

Hole 17, dogleg par 4. Boys gaan met driver over de bomen direct naar de green. Wij zijn wat minder aggressief met de lijn. Ik heb 66m over en sla m'n bal op meter of 4, Filipe ligt op 7m. Hij holed z'n birdie putt en ik leg mijn birdie putt er boven op. Blijft 1 up. 

Hole 18, ook Filipe krijgt hier een slag mee. Allemaal FIR alleen de boys slaan een ijzer 7 waar ik een houten 7 naar binnen over heb. Die sla ik net door de green heb op de fringe, daardoor nasty putt door de fringe over die zoveel slope naar beneden heeft dat ik par putt van bijna 4m over heb. Filipe maakt easy U/D par en ik maak uiteindelijk m'n par put voor winst met 4 up. 

Erg leuke matchplay, leuk om tegen zulke goede spelers te spelen. Als deze boys op de green liggen op een meter of 6, denk je oh, oh we're in trouble. Kennen de greens goed en kunnen de bal op lijn met de benodigde pace spelen. Maken putts out of nowhere en maken steeds dat je met geknepen billen zit te kijken als er weer 1 richting de hole gaat. Dat is toch wat anders als wat ik typisch in de maandbeker tegenkom. En ja die boys slaan VER en stuk rechter als ik voor elkaar krijg. Gaaf om te zien en de banter was ook genieten. 

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, x-elf, canth, Cesare, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

• swinging daddy
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
Lees meer
1 jaar 2 weken geleden #28 door swinging daddy
Beantwoord door swinging daddy in topic Min ronde van vandaag 2023
Donderdag 26/10 stond er een leuke wedstrijd op de agenda. Ryder Cup. Mijn society bestaat voor een groot deel uit Britse leden met daarom heen wat overige Europeanen. Format 16 Rest of the World tegen 16 Engelsen ( dus geen Schotten Ieren of Welsh!) . 9 holes bestball en 9 holes mp. Alle handicaps door elkaar dus met verrekening. Fanatieke whatsapp berichten over en weer, Schotse vlaggen en verbale uitdagingen. ROW in het blauw en de Engelsen in het rood/wit. Gespeeld werd er op onze thuis baan La Torre. Ik werd gekoppeld aan 74 jarige Rolf uit Zweden met 24 handicap. Kregen op 9 holes 2 extra slagen mee . Handicap Swinging Daddy in Spanje lekker gestegen naar 9.8 en dat leverde mij tijdens de mp 1 hole voordeel op tegen de 8 handicap van mijn Engelse tegenstander. Hole 1 direct het voordeel benut , maken  op de par 4 een bogey en zij ook dus 1 up. Hole twee is een lastige dogleg par 4 van 370 met grote bunker in de dogleg dus veel Carry nodig om de hole af te snijden. Lukt mij niet en de Zweed al helemaal niet. Engelsen allebei flink jonger slaan verder en hebben korte slag naar binnen. Ook op deze hole slag extra en de Zweed lukt het zowaar om met 4 op de green te liggen en zijn 5 te maken, Engelsen maken ook bogey dus 2 up. De volgende holes moet ik het alleen doen Rolf verpest al zijn kansen. Speel lekker en we lopen uit naar 3 up met 4 te gaan. Dan verliezen we er twee op een rij en moet hole 9 onze winst dan wel half brengen. Par 3 van 140 over water. Engelsman met 8 legt hem op drie meter. Ik sla hybride 6 keurig op de green ( deze keer;)) maak goede par , birdie wordt gemist dus winst met 1 up. 1 punt verdiend. Dus verder met mp. Hole 10 , lange par 4 waar ik slag krijg. Maak bogey en hij par dus mooie half. Hole 11 lastige par 3 over water van 170 meter. Sla houten 5 die iets doorschiet en tegen heuvel in dik gras ligt. Hij ook iets te ver maar bovenop de heuvel en kale ligging. Hij eerst en what happens, chip in de hole… wtf, echt een mp momentje. Ik chip fantastisch en skin de hole! Helaas 1 down. Hole 12 par 5 niet al te moeilijk maar die verkloot ik ( misschien toch frustratie over chip in) dus 2 down. Bart zichzelf moet in gesproken en dat hielp. Flow terug en loop de resterende  holes erg goed. Win er twee op een rij dus as,15 halven we , 16 win en 17 win.  waardoor ik de achterstand omzet in een mooie 2/1 win . Rolf de Zweed verliest ondanks voordeel van 5! Slagen. Totaal dus 2-1 voor ons. Gezellig nagezeten en daarna opmaken voor slot diner waar ook de uitslag bekend zou worden gemaakt. 36 man in het restaurant, kakofonie aan geluid, obers het zweet op hun voorhoofd en liters drank later bleek dat de eindstand 15-14 in ons is geworden. Leuke dag en volgend jaar weer. Op naar de club kampioenschappen. 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, x-elf, canth, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Di11

Lees meer
1 jaar 3 weken geleden #29 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Min ronde van vandaag 2023
Pfffff wat een zware golfdag vandaag op De Lage Vuursche.

Wat er aan vooraf ging!
Een maand geen golf activiteiten gedaan ivm een ruim 3,5 week trip naar Bali en Lombok. Erg mooi, erg gaaf, bloed heet, wel golven maar niet golfen.
Paar dagen geleden terug gekomen. Giga jet lag, bah. Ook nog de klok een uur terug. Dus al weer 2 dagen om 04.00 uur rechtop in bed klaar wakker. Ook zelf niet helemaal fit, partner is wel ziek geworden. Slechts 22 graden verschil met daar. 

Vandaag een wedstrijd op De Lage Vuursche. Gister de twijfel zal ik wel gaan of toch maar afzeggen. De kosten waren al betaald, de weersverwachting zag er goed uit, dus gaan met die banaan. Het is een mooie en goede baan. Was er al een jaar of 10 niet meer geweest. Goede afwisseling van lange, middellange en kortere holes. Veel water, dat wel. Mooie baan. Moeilijke baan ook. Krijg 6 slagen meer mee dan op de AOC. 

Het spel. Hole 1 lange par 4. Zeer goede drive, niet heel veel lengte. 3 wood er achteraan, die eindigt op 3m. De goede en mooie greens blijken traag te zijn, par. 
Daarna gaat het spel op en af. De pars wisselen af met bogeys en doubles en ook 3 strepen. Echt goede holes gespeeld met goede pars als resultaat. Op de 2e 9 zelfs nog een birdie door een lange putt te holen. Op de 2e 9 ging de kaars snel uit. Na hole 12 was de koek wel op. Weinig snelheid meer in de swing. Het lijf was er klaar mee. Toch 29 puntjes gesprokkeld. Met zoveel slagen mee is dat niet zo vreemd. 

De Lage Vuursche is een fijne baan om te spelen. De baan was goed droog, slechts enkele natte delen. De greens ook goed, alleen traag. Wat wel jammer is dat hole 11 langs de DR loopt. Als je je bal rechts mist dan liggen er flink wat DR ballen. Heb je zo’n mooie en goede baan neer gelegd, zet dan ook een hek langs je DR. 

Nu maar weer in de rust.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, nieuwlander, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
1 jaar 3 weken geleden #30 door Jimi Thing
Afgelopen vrijdag halve finale MP. Tegen een dame met hcp 22, moest een bak slagen meegeven. 

stond redelijk steady te spelen, verknal 1 hole maar kwam gestaag steeds op grotere voorsprong. 4up na 9 en na 13 nog steeds. Verlies prompt 2 holes op rij en moet op de laatste holes een slag geven. Gelukkig win ik 16 na een goede u/d voor par. 3en2 winst en ik mag in finale tegen team genoot van het senioren team. Nu wil ik die titel verdedigen ook!

De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.055 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven